Sağlık hizmet kuruluşlarının akreditasyon sürecinde insan kaynaklarının önemi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Araştırmanın amacı, sağlık hizmet kuruluşlarında görev yapan insan kaynağının akreditasyon sürecindeki katkısı, bu süreçteki etkisini ölçmektir. Sağlık hizmet kuruluşunda çalışan personelin akreditasyon sürecindeki etkisi ile ilgili akredite olmuş özel bir sağlık kuruluşunda, tam olarak doldurulan 181 anket ile araştırma gerçekleştirilmiştir. Veri toplama aracı olarak El-Jardali ve diğerleri (2008) tarafından akreditasyonun hizmet kalitesine etkisi ve hizmet kalitesine etki eden diğer faktörler hakkından çalışanların algılarını değerlendirmek için hazırlanan anket, sağlık hizmet kuruluşunda çalışan tüm personele uygulanması için uyarlanmıştır. Bağımlı değişken 'Akreditasyonun Faydaları' ile Bağımsız değişkenler 'Çalışanların Katılımı, Eğitim ve Öğretim, Ödül ve Takdir, Liderlik, Taahhüt ve Destek' değişkenleri arasında pozitif ve anlamlı bir ilişki olduğu tespit edilmiştir(p<0,05). En güçlü ilişki 'Akreditasyon faydaları' ile 'Eğitim ve Öğretim' alt ölçekleri (r=0,605, p<0,05) arasında olduğu tespit edilmiştir. Regresyon analizi sonucunda R2 =0,499 olarak hesaplanmış olup bağımsız değişkenlerin bağımlı değişkeni açıklama derecesi %49,9 olarak saptanmıştır. Araştırma kapsamında 'Çalışanların Katılımı, Akreditasyonun Faydaları, Eğitim ve Öğretim, Ödül ve Takdir, Liderlik, Taahhüt ve Destek' ölçeklerindeki ifadelerin eğitim durumu, meslek grubu ve çalışma süresi ile farklılık gösterip göstermediği gözlemlenmiştir. Araştırma sonucu olarak 'Akreditasyonun Faydaları' ve 'Eğitim ve Öğretim' alt ölçeklerinde eğitim durumu, meslek grubu ve çalışma süresi ile bu ölçeklerdeki ifadelere çalışanların katılma derecelerinde anlamlı bir farklılık tespit edilmiştir. 'Çalışanların Katılımı' ile 'Ödül ve Takdir' alt ölçeklerinde yer alan ifadeler için çalışanların katılma dereceleri mesleki olarak Hemşire ve Doktor grupları arasında farklılık gösterdiği analiz sonuçlarında tespit edilmiştir. The purpose of our research is to work in health service to measure the contribution of human resources in the accreditation process and its impact on this process. The survey was conducted with 181 questionnaires completed in an accredited private health organization about the effect of the staff, working in the health service organization on the accreditation process. As a data collection tool, the questionnaire prepared by El-Jardali et al. (2008) to assess the perceptions of employees about the effect of accreditation on service quality and other factors affecting service quality was adapted to be applied to all staff, working in the health service organization. There was a positive and significant relationship (p<0,05) between the dependent variables 'Benefits of Accreditation' and Independent variables 'Employee Participation, Education and Training, Reward and Appreciation, Leadership'. The strongest relationship (r=0,605, p<0,05) was found between the subscales of 'Accreditation Benefits' and 'Education and Training'. As a result of the regression analysis it was calculated R 2 = 0.499 and it was determined that explanation degree of the dependent variable for the independent variables as 49,9%. Within the scope of the research, it was observed whether the expressions in the scales of 'Employee Participation, Benefits of Accreditation, Education and Training, Reward and Appreciation, Leadership' differed by educational status, occupational group and working time. As a result of the research, there was no significant difference in the educational status, occupational group and working time and the degree of participation of the employees in the subscales of 'Accreditation' and 'Education and Training'. Employee participation degrees differed professionally between nurse and doctor groups for the statements in subscales of 'Employee Participation in the Accreditation Process' and 'Reward and Appreciation'.
Collections