Hemşirelik Öğrencilerinin Madde Bağımlılığı Farkındalığı ve İyilik Hallerinin Değerlendirilmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırma bir vakıf üniversitesindeki Sağlık Bilimleri Fakültesi Hemşirelik Bölümü öğrencilerinin madde bağımlılığı farkındalık düzeylerini ve iyilik hallerini belirlemek ve aralarındaki ilişkiyi ortaya koymak amacıyla tanımlayıcı olarak yapılmıştır.Araştırmanın evrenini, İstanbul'da bulunan bir vakıf üniversitesinin Sağlık Bilimleri Fakültesi Hemşirelik Bölümü öğrencileri oluşturmaktadır. Araştırma gönüllülük esasına dayalı olarak yapılmış ve etik kurul onayı alınmıştır. Araştırma kapsamında veri toplama aracı olarak `Kişisel Bilgi Formu`, `Madde Bağımlılığı Farkındalığı Ölçeği`, `İyilik Hali Ölçeği` kullanılmıştır. Verilerin değerlendirilmesinde Kruskal Wallis test, Games Howell test, Mann Whitney U test, Spearman korelasyon test, regresyon testi kullanılmıştır. Araştırmada öğrencilerin Madde Bağımlılığı Farkındalık Ölçeği (MBFÖ) genel (X±SS: 98.10), yardım ve hukuki düzenlemeler (X±SS: 39.27), madde kullanım belirtileri ve etkileri (X±SS: 31.15), kişisel tutum ve görüşler (X±SS: 15.34) ve bağımlılığa neden olan faktörler (X±SS: 12.33) alt grupları puan ortalamaları tümünde ortanın üzerinde olumlu bulunmuştur. İyilik Hali Ölçeği (İHÖ) genel (X±SS: 96.04) ve alt gruplardan yaşamı anlamlandırma (X±SS: 29.16), bilişsel (X±SS: 17.48), duygusal (X±SS: 19.77) ve sosyal (X±SS: 16.81) iyilik hali puan ortalamaları ortalamanın üzerinde olumlu bulunurken, fiziksel iyilik hali puan ortalaması (X±SS: 12.80) olduğu belirlenmiştir. Öğrencilerin MBFÖ ve İHÖ genel ve alt grup ortalamaları arasında istatistiksel olarak düşük düzeyde pozitif yönde anlamlı bir ilişki bulunmuştur. (p<0.001) Ayrıca çalışmada madde kullanmayan, ailesiyle yaşayan öğrencilerin MBFÖ genel puan ortalamasının diğer gruplara göre yüksek, madde bağımlılığı farkındalığında sınıflara göre fark bulunmamıştır.Araştırmadan elde edilen bulgular sonucunda, öğrencilerin madde bağımlılığı konusunda farkındalıklarının yüksek olduğu ve bağımlılık farkındalığının iyilik hali üzerine zayıf bir etkisi olduğu, öğrencilerin madde bağımlılığı farkındalığının iyilik hallerinin eğitim yıllarına göre fark göstermediği anlaşılmaktadır. This descriptive study was conducted in order to determine the well-being and substance addiction awareness levels of the students of the Faculty of Health Sciences Nursing Department at a foundation university and to reveal the relationship between them.The sample of the study is composed of students from the Department of Nursing at the Faculty of Health Sciences of Üsküdar University in Istanbul. The research is conducted on a voluntary basis and approved by the Ethics Committee of Üsküdar University. `Personal Information Form`, `Substance Abuse Awareness scale`, `Wellness scale` are used as data collection tools in the scope of the research. The data are evaluated by Kruskal Wallis test, Games Howell test, Mann Whitney U test, Spearman Correlation test.We learned in the Research Addiction Awareness Scale general (X±SS: 98.10), Help and Legal Regulations (X±SS: 39.27), Substance Use Symptoms and Effects (X±SS: 31.15), Personal Attitudes and Opinions (X±SS: 15.34) and Factors Causing Addiction (X±SS: 12.33) subgroup mean scores are above the middle in all. The Well-Being Scale (IHÖ) general (X±SS: 96.04) and subgroups mean life meaning (X±SS: 29.16), Cognitive (X±SS: 17.48), Emotional (X±SS: 19.77) and Social (X±SS: 16.81) mean scores of well-being are positive above the middle. Physical well-being mean scores (X±SS: 12.80) were found to be moderate. A statistically positive significant correlation was found between the students' average and subgroup averages of MBFÖ and IAS. (p <0.001) however, this relationship was found to be low (r = 0.327).The study also found that students who do not use substances and live with their families have higher overall mean score of than others, while there was no difference in substance addiction awareness by classes.As a result of the findings obtained from the research, it is understood that the awareness of students about substance addiction is high and addiction awareness has a weak effect on their well-being, and that the students' substance addiction awareness does not differ according to their years of education.
Collections