OSB tanısı almış çocuklarda oyun oynama becerisinin kazandırılmasında video modelle öğretimin etkililiği.
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmada, video modelle öğretimin otizm spektrum bozukluğu tanısı almış çocuklarda, oyun oynama becerisi üzerindeki etkililiğini belirlemek amaçlanmıştır.
Çalışmada tek-denekli araştırma modellerinden biri olan denekler arası yoklama denemeli çoklu yoklama modeli kullanılmıştır. Katılımcılar OSB tanısı almış atipik otizmi olan 7 yaşında üç erkek çocuğudur. Oyun becerisini kazanmada video modelle öğretimin etkililiğini belirlemek için; başlama düzeyi, yoklama, öğretim ve izleme oturumları düzenlenmiştir. Çalışma için iki ayrı oyun materyali belirlenmiş ve oyun materyallerinin tablette sergilenebilmesi için gereken beceri basamakları, odaklanan bakışla video model çeşidi ile araştırmacı tarafından kayda alınmıştır.
Araştırma bulguları OSB tanısı almış olan çocuklara, oyun oynama becerisi öğretiminde video modelle öğretimin etkili olduğunu göstermiş ve katılımcıların uygulama süreci bittiğinde 1., 2. ve 4. hafta sonra da kazanımlarını sürdürebildikleri ortaya koymuştur. Ayrıca uygulama dışında, var olan oyunlarını çeşitlendirebildikleri ve oyun oynama isteklerini de belirttikleri görülmüştür. Araştırma bittikten sonra elde edilen anne-baba sosyal geçerlik bulguları da olumlu yöndedir.
Anahtar Kelimeler: Otizm, beceri öğretimi, oyun, video modelle öğretim This research investigates the effectiveness of video model teaching on playing skills in children diagnosed with Autism Spectrum Disorder.
The study followed a multiple probe model with probe trials between subjects, one of the single-subject research models. The participants were three 7-year-old boys diagnosed with atypical autism.
To determine the effectiveness of teaching with video models in achieving playing skills, baseline, probe, and teaching and monitoring sessions have been held. Two different toy materials were determined for this study, and the skill level required to display the game materals on the tablet are video-recorded by the researcher according to the video model with a focused perspective.
It is concluded that teaching with video models is an effective method in teaching playing skills for the children affected by ASD. Besides, the participants continued learning and improving their skills after the 1st, 2nd, and 4th weeks after the sessions are over. Additionally, it has been observed that they could diversify their existing games (not covered in the sessions) and expressed their desire to play games. Also, the parents' social validity assessments measured after the end of the study were positive.
Keywords: Autism, skill teaching, playing, teaching with video modeling.
Collections