Kaynaştırılmış ortamdaki normal gelişim gösteren çocukların öğrenme güçlüğü olan akranlarına karşı tutumlarının incelenmesi (Pendik örneği)
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmada, normal gelişim gösteren çocukların, öğrenme güçlüğü olan akranına karşı tutumlarının sosyodemografik bilgilere göre incelenmesi amaçlanmıştır. Araştırma, tanımlayıcı ve kesitsel tiptedir. İstanbul ili Pendik ilçesinde 2019-2020 eğitim- öğretim yılında devlet okullarında öğrenimine devam eden 10-13 yaş grubu 124'ü kız, 75'i erkek olmak üzere toplam 199 öğrenci üzerinde yapılmıştır. Veri toplama aracı olarak araştırmacı tarafından hazırlanan Aile Bilgi Formu ve Ercan (2001) tarafından geliştirilen Öğrenme Güçlüğü Olan Akrana Karşı Tutum Ölçeği kullanılmıştır. Veriler SPSS 23.0 Programı kullanılarak analiz edilmiştir. Araştırma hipotezlerini test etmek amacıyla Öğrenme Güçlüğü Olan Çocuğa Yönelik Akran Tutum Ölçeği ile sosyodemografik değişkenler arasındaki ilişkiler t-testi, korelasyon ve tek yönlü varyans analizi (ANOVA) ile incelenmiştir. Anlamlılık tüm değerler için p<0,05 düzeyinde değerlendirilmiştir. Araştırma sonucunda Öğrenme Güçlüğü Olan Çocuğa Yönelik Akran Tutum Ölçeğinin sadece yardım etmeye isteklilik alt boyut puanlarının cinsiyet sosyodemografik değişkenine göre istatistiksel olarak anlamlı farklılaştığı bulunurken; ilişki kurma, farklılığı kabul etme, yardım etmeye isteklilik alt boyut puanları ve toplam puanı ile yaş, sınıf düzeyi, anne-baba eğitim düzeyi, ailedeki çocuk sayısı, ailede ve akraba çevresinde özel gereksinimli bireyin varlığı, özel gereksinimli bireyler hakkında bilgi alma ve sınıftaki özel gereksinimli bireyden rahatsız olma sosyodemografik değişkenleri arasında istatistiksel olarak anlamlı bir ilişki bulunamamıştır. In this study, ıt vas aimed to investigate the attitudes of normally developing children towards their peer with learning disabilities accorrding to socio-demographic information. The research was designed as descriptive and cross-sectional, and it was conducted on total of 199 students, 10-13 years old, 124 girls and 75 boys, who continue their education in public schools in the 2019-2020 academic year in Pendik, İstanbul. In order to collect data, The Family Information Form developed by the researcher and Attitudes Towards Peer with Learning Disabilities Scale developed by Ercan (2001) were used. The data were analysed using SPSS 23.0. In order to test the research hypotheses, the relationship between the Attitudes Towards Peer with Learning Disabilities Scale and the soscio-demographic variables were analysed by t-test, correlation and one-way analysis of variance (ANOVA). The significance levels were p< 0,05 for all values. As a result, while the willingness to help, which is a sub-dimension of the Attitudes Towards Peer with Learning Disabilities Scale, scores differed significantly according to the gender variable; no statistically significant relationship was found between the establishing relationship, accepting difference, and willinngness to help sub-dimensions score and the socio-domographic variables os age, grade level, parental education level, number of children in the family, presence of indivaduals with special needs in the family and relatives, getting information about individuals with special needs, and being uncomfortable with the individual with special needs in the class.
Collections