Üniversite öğrencilerinin eş seçim tutumlarında toplumsal cinsiyet rolleri algısı ve değer yönelimlerinin etkileri
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
İdeal eş kavramı, belirli standartları, varsayımları ve beklentileri oluşturmaktadır. Eş seçimi tercihlerini yönlendiren tecrübeler, eş seçimine yönelik tutumlara kaynaklık eder. Sınırlı tecrübelerden yola çıkarak edinilen ilişkiye yönelik inançlar ve bilgiler tutumların bilişsel yönünü oluşturur. Edinilen tecrübelerin bileşkesi toplumsal rollerde ve değerlerde kimlik kazanmaktadır. Bu noktadan hareketle hazırlanan araştırmada üniversite öğrencilerinde eş seçim kriterlerinde toplumsal cinsiyet rolleri algısının ve değer yönelimlerinin etkisinin ortaya koyulması amaçlanmıştır. Araştırmaya Üsküdar Üniversitesi'nde eğitim gören 111 erkek ve 111 kadın olmak üzere toplam 222 lisans öğrencisi dahil edilmiştir. Öğrencilere sosyo-demografik bilgi formu ile birlikte Romantizim ve Eş Tutum Ölçeği, Toplumsal Cinsiyet Rolleri Ölçeği ve Portre Değerler Anketi uygulanmıştır. Araştırmadan elde edilen bulgulara göre toplumsal cinsiyet rollerine ilişkin tutumlar ve değer yönelimlerinin eş seçim kriterlerinin beraber yaşama, yalnız ve tek doğru, aşk yeterli, çaba gösterme, idealleştirme, zıt kutuplar ve tam güven olmak üzere tüm faktörleri üzerinde anlamlı etkisi vardır. The concept of ideal partner constitutes certain standards, assumptions and expectations. Experiences that guide partner choice preferences are based on attitudes towards partner selection. Religious beliefs and information obtained from limited experience lead to the cognitive orientation of attitudes. The composition of the experiences gained gains identity in social roles and values. In this research, it was aimed to determine the effect of gender roles perceptions and value orientations in the selection criteria of university students. A total of 222 undergraduate students including 111 male and 111 female students studying at Üsküdar University were included in the research. Romantism and Peer Attitude Scale, Gender Roles Scale and Portrait Values Questionnaire were applied to the students with sociodemographic information form. Findings from the research show that attitudes towards gender roles and value orientations have a significant effect on all factors of co-selection criteria, cohabitation, single and single correct, love sufficient, effort, idealization, opposite poles and full confidence.
Collections