Okul öncesi öğretmenlerinin çocuk ihmali ve istismarına yönelik farkındalık düzeylerinin belirlenmesi (Bitlis il örneği)
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışma Bitlis İl Merkezinde okul öncesi eğitim veren öğretmenlerin çocuk istismarı ve ihmali konusu hakkında görüşlerini ve farkındalık düzeylerini belirlemek amacıyla yapılmıştır. 2019-2020 eğitim öğretim yılında anasınıfı, anaokulu, kreş ve gündüz bakım evlerinde çalışan toplamda 100 eğitimciden araştırmayı kabul eden 91 eğitimciyle çalışılmıştır. Araştırma sürecinde genel tarama modeli kullanılmış olup, veri toplama aracı olarak kişisel bilgi formu ve Sağır (2013) tarafından geliştirilen `Öğretmenlerin Çocuk İhmal ve İstismarına Yönelik Farkındalık Düzeylerini Değerlendirme Anketi` kullanılmıştır. Araştırma örneklemini Bitlis il merkezinde bulunan toplam; 47 kurum oluşturmuştur. Veri analizi için SPSS 22 programı kullanılmıştır. Çalışmada test tekniklerinden Ki-kare testi, bağımsız gruplar t testi, ANOVA testi ve Kruskal Wallis kullanılmıştır. Okul türü ile kategorik değişkenler arasındaki ilişki Ki-kare testi ile incelenmiştir. İstismar ve ihmal konularında kendini yeterli görme durumunun okul türü açısından incelenmesi Kruskal Wallis testi ile incelenmiştir. Belirtilere göre vermiş oldukları doğru sayılarından elde edilen Bilgi Düzeyinin kategorik değişkenlere göre farklılık gösterme durumu ise t ve ANOVA testleri ile analiz edilmiştir.Çocuk istismarı ve ihmali hakkında çocuk korumaya yönelik resmi eğitim alanlarının oranı %28,6 olarak bulunulmuş. Konuya ilişkin daha fazla bilgilenme gereksinimi duyanların oranı %93,4 olarak belirtilmiştir. Okullardaki çocuk ihmal ve istismarı ile ilgili tartışma yapılanların oranı %24,2; çocuk koruma kanunu hakkında bilgilendirilmiş olanların oranı %47,3; kanunen çocuk ihmal ve istismarı şüphesini bildirmek zorunda olduğunu düşünenlerin oranı %91,2; vicdani olarak bildirmekten sorumlu olduğunu düşünenlerin oranı %100,0; konuya ilişkin bildirimde bulunduğunda yöneticisinin kendisini destekleyeceğini düşünenlerin oranı %91,2'dir. Sonuç olarak konuya ilişkin eğitimlerin sınırlı olduğu görülmüştür. Öğretmenlerin ihmal ve istismar ile ilgili bilhassa tanıma ve uygun yönlendirme konularında bilgilendirilme taleplerinin fazla olduğu ortaya çıkmıştır. This study aimed to investigate the sights and awareness about child abuse and neglect of Bitlis City Centrum preschool teachers. Participants include 100 to 91 volunteered teachers from kindergartens, nurseries and nursing homes of active 2019-2020 education year. This is a general screening type model research and data collected by '' Awareness of Teachers About Child Abuse and Neglect Inventory'' Sağır (2013) and a personal information form. Sample of this study includes 47 institutions placed centrum of Bitlis. Data analysed with SPSS 22.0 program. Chisquare test, independent t test, ANOVA and Kruskal Wallis tests are used. Correlations between school type and categorical variants were analysed with Chisquare test, for abuse and neglect and self-sufficiency variants Kruskal Wallis test, and for standart of knowledge and categorical variants t test and ANOVA were used. Formal education areas for child abuse and neglect and children protection level is %28,6. teachers needed more information about child abuse and neglect level is %93,4. Argument about chil abuse and neglect at schools level is %24,2; teachers informed about children protection law level is %47,3; people that thinking forced about informing child abuse and neglect suspicion level is %91,2; teachers' thinking conscientiously forced to inform child abuse and neglect suspicion level is %100,0; people who have thoughts about having support from management if informs child abuse and neglect suspicion level is %91,2. The results of the study shows that education on the `ewareness of child abuse and neglect` is limited and the fact that teachers needed more information about the issueb of child abuse and neglect, including how to recognize and act properly.
Collections