10-18 yaş grubu çocukların anne ve babalarının ebeveyn tutumlarına ilişkin görüşlerinin incelenmesi (İstanbul üç ilçe örneği)
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmada, 10-18 yaş grubu çocukların anne babalarının ebeveyn tutumlarına ilişkin görüşlerinin incelenmesi amaçlanmıştır. Araştırma, tanımlayıcı ve kesitsel tiptedir. Araştırma, İstanbul ili Avrupa yakası Kağıthane ilçesi; Anadolu yakası Pendik ve Tuzla ilçelerinde 2018-2019 yılında öğrenimini sürdüren 10-18 yaş grubu 47'si kız, 60'ı erkek olmak üzere toplam 107 öğrenci üzerinde yapılmıştır. Veri toplama aracı olarak araştırmacı tarafından hazırlanan Kişisel Bilgi Formu ve Yılmaz (2000) tarafından Türkçeye uyarlaması yapılan Anne Baba Tutum Ölçeği kullanılmıştır. Veriler SPSS 25.0 paket programı kullanılarak analiz edilmiştir. Kolmogorov Smirnov testi ile verilerin dağılımının normal olmadığı görülmüştür. Çalışma verileri değerlendirilirken tanımlayıcı istatistiksel metotların (ortalama, standart sapma, frekans) yanı sıra non-parametrik veriler için Mann Whitney U testi ve Kruskal Wallis H testi kullanılmıştır. Anlamlılık tüm değerler için p<0,05 düzeyinde değerlendirilmiştir. Araştırma sonucunda, baba tutum ölçeği alt boyutlarının puanları ve toplam puanların, yaş aralığı, kardeş sayısı, baba eğitim durumu ve anne eğitim durumları değişkenlerine göre istatistiksel olarak anlamlı bir farklılık göstermediği saptanmıştır. Kabul/ilgi alt ölçeği puanları ve toplam puanların cinsiyet ve ailenin gelir durumu değişkenlerine göre istatistiksel olarak anlamlı bir farklılık göstermediği, sadece psikolojik özerklik alt boyutu puanlarının, cinsiyet ve alenin gelir durumu değişkenlerine göre istatistiksel olarak anlamlı bir farklılık gösterdiği saptanmıştır.Anahtar kelimeler: Ergenlik Dönemi, Anne Baba Tutumları, Anne Baba Tutum Ölçeği With this study we aimed to examine the perceptions of children with in the 10-18 years of age towards parenting style. Our research is descriptive and cross-sectional. In total 107 students with 47 female, 60 male students between 10-18 years of age, living in Kagithane, European side of Istanbul; Tuzla and Pendik, Asian side of Istanbul were recruited for the study in 2018-2019. To obtain data we used social demographic form created by us and parenting style scale adapted by Yilmaz (2000). To analyse data SPSS 25.0 software has been used. Kolmogorov Smirnov test revealed the data is not distributed normally. Mann Whitney U and Krystal Wallis tests have been used for nonparametric data in addition to several descriptive statistical methods (e.g. mean, standard deviation, frequency). The significance level was set to p<0,05 for all analysis. Our findings suggest that there is no statistically significant difference between scores in parenting style scale in relation to various demographics including age range, number of siblings, education level of mother and father. There is no statistically significant difference found between acceptance/ involvement dimension scores and demographics particularly gender and income statement of family, however, psychological Autonomy dimension scores were significantly different for gender and income statement of familiesKeywords:Adolescence, Parenting Style, Parenting Style Scale
Collections