5-6 yaş grubunda çocuğu olan ebeveynlerin tutumlarının incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmada, 5-6 yaş grubu çocukların anne babalarının ebeveyn tutumlarının çeşitli değişkenler açısından değerlendirilmesi amaçlanmıştır. Araştırma, tanımlayıcı ve ilişkiye dayalı bir araştırmadır. Araştırma, İstanbul ili Anadolu yakası Üsküdar ilçesinde 2019-2020 yılında öğrenimini sürdüren 5-6 yaş grubu çocukların ebeveyni olan 62'si kadın, 38'i erkek olmak üzere toplam 100 kişiye yapılmıştır. Veri toplama aracı olarak araştırmacı tarafından hazırlanan Aile Bilgi Formu ve Şendil (2008) tarafından hazırlanan Ebeveyn Tutum Ölçeği kullanılmıştır. Veriler SPSS 25.0 paket programı kullanılarak analiz edilmiştir. Çalışma verileri değerlendirilirken tanımlayıcı ilişkiye dayalı metodların (ortalama, standart sapma, frekans) yanı sıra Parametrik veriler için T-Testi ve One Way Anova testi kullanılmıştır. Ve Anlamlılık bütün değerler için p<0,05 düzeylerinde değerlendirilmiştir. Araştırma sonucunda, ebeveyn tutum ölçeği alt boyutlarının puanları ve toplam puanların, anne ve babaların öğrenim durumu, sahip oldukları çocuk sayıları ve çocuk yetiştirirken yardım aldıkları kişi değişkenlerine göre istatiksel olarak anlamlı bir farklılık göstermediği, ebeveynlerin yaşı, çocuk yetiştirirken edindikleri bilgi kaynakları, eşler arası ebeveynlik konusunda tartışma, çocuklarıyla iyi iletişim halinde olma durumu değişkenlerine göre istatistiksel olarak anlamlı bir farklılık gösterdiği saptanmıştır. In this study, it was aimed to evaluate the parental attitudes of parents of children aged 5-6 in terms of various variables. The research is descriptive and relational. The research was carried out in a total of 100 parents of 5-6 years old children, 62 of whom were female and 38 were male, who were studying in the Anatolian side of Istanbul, Üsküdar district in 2019-2020. Family Information Form prepared by the researcher and Parental Attitude Scale prepared by Şendil (2008) were used as data collection tools. The data were analyzed using SPSS 25.0 package program. While evaluating the study data, besides descriptive relation-based methods (mean, standard deviation, frequency), T-test and One Way Anova tests were used for parametric data. And Significance was evaluated at a level of p <0.05 for all values. As a result of the research, the scores of the sub-dimensions of the parent attitude scale and total scores did not differ statistically according to the educational status of the parents, the number of children they had, and the variables of the person whom they received help in raising children. On the other hand, it was found that there was a statistically significant difference according to the variables of the age of the parents, the sources of information they obtained while raising children, discussion about parenting between parents, being in good communication with their children
Collections