Üniversite öğrencilerinin cinsel yolla bulaşan hastalıklarla ilgili bilgi düzeyleri ve cinsel mitlere olan inanışı arasındaki ilişkinin incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmanın amacı, üniversite öğrencilerinin cinsel yolla bulaşan hastalıklarla ilgili bilgi düzeylerini ölçmek ve cinsel mitlere olan inanışlarıyla arasındaki ilişkiyi araştırmak. Bu amaçla 200 üniversite öğrencisine `Demografik bilgi formu` , Cinsel yolla bulaşan hastalıklar ilgili bilgiyi ölçmek için `Cinsel yolla bulaşan hastalıklar bilgi ölçeği` ve cinsel mitlere olan inançlarını ölçmek için `Cinsel mitler ölçeği` kullanılmıştır.Araştırmaya katılan 200 kişinin sosyodemografik bilgilerine dair tanımlayıcı veriler ile başlamaktadır. Ardından katılımcıların ölçeklerden aldıkları toplam puanlara ilişkin sonuçlar verilmiştir. Son olarak ise ölçeklere ait korelasyon sonuçları ile ölçeklerin demografik değişkenleri ile olan ilişkisine yönelik independent t-test sonuçları ve tek yönlü varyans analizi ANOVA sonuçları verilmiştir.Demografik değişkenler incelendiğinde Cinsel Yolla Bulaşan Hastalıklar ve Cinsel Mitler arasında farklılık ortaya çıkmamıştır. Ancak Cinsel Mitlerin alt ölçeklerinden biri olan `Cinsel Davranış` ve Cinsel Yolla Bulaşan Hastalıklar arasında farklılaşma saptanmıştır. Cinsel Yolla Bulaşan Hastalıklar Ölçeği puanları incelendiğinde, daha önceden bilgi alan bireylerin almayanlara kıyasla daha yüksek puanlar aldığı belirlenmiştir. Cinsel Yolla Bulaşan Hastalıklar ile ilgili bilgi düzeyleri erkeklerde, kadınlara karşı daha yüksek çıkmıştır. Örneklem grubu incelendiğinde, Cinsel Yolla Bulaşan Hastalıklarla ilgili bilgi düzeyleri ortalama şeklinde olduğudur, cinsel mitlere inanma durumları ise düşük seviyededir.Anahtar Sözcükler: Cinsel yolla bulaşan hastalıklar, Cinsel Mitler, Üniversite öğrencileri In this research we are examining the relationship between the knowledge of sexually transmitted diseases and sexual myths among university students. Master Thesis, Istanbul, 2019.The Purpose of this study is to examine the relationship between the knowledge of sexually transmitted diseases and sexual myths among university students. For this purpose, `Demographic Information Form` among 200 university students. To evaluate the knowledge about sexually transmitted diseases `sexually transmitted diseases` scale has been used. To evaluate the sexual myths, `Sexual Myths` scale has been used.It starts with descriptive data on the sociodemographic information of 200 participants. Then, the results of the total scores of the participants were given. Finally, independent t-test results of the correlation of the scales with the demographic variables of the scales and ANOVA results of one-way analysis of variance are given.When demographic variables were examined, there was no difference between sexually transmitted diseases and sexual myths. However, from the subscales of sexual myths called `sexual behavior`, and sexually transmitted diseases, there is a differeniation. When the points of the sexually transmitted diseases were examined, the people who got informed about sexually transmitted diseases got higher scores than people who were not informed about sexually transmitted diseases. The scores about Sexually Transmitted Diseases were higher by men than women. When the sampling group was examined, the scores about Sexually Transmitted Diseases are average, and the sexual myth scores arelow.Key Words: Sexually Transmitted Diseases, Sexual Myths, University Students
Collections