Türkiye otomotiv sektörü ihracatı üzerine bir değerlendirme: 2012 yılı girdi-çıktı tablolarından hareketle nominal döviz kurundaki yükselişlerin otomotiv sektörü ihracat fiyatına etkisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Dünya fiyatlarını etkileme gücü olmayan küçük ülkelerde nominal döviz kurundaki yükselişlerin bu ülkelerin mukayeseli üstünlüğünü artırabilme gücü ekonomilerindeki dış ticarete konu olmayan malların yoğunluğu ile doğru orantılıdır. Çalışmada nominal döviz kurundaki artışların Türk otomotiv endüstrisi fiyatlarını etkileme gücü değerlendirilmiştir. Bunu ölçümleyebilmek için öncelikle sektörler dış ticarete konu olan ve olmayan olarak sınıflandırılmıştır. Daha sonra ise doğrudan ve dolaylı ara girdiler dikkate alınarak ara girdiler bakımından otomotiv sektörü dış ticarete konu olma derecesi saptanmıştır. Buradan hareketle çalışma, nominal döviz kurundaki yükselişlerin dış ticarete konu olmayan malların fiyatlarını bu malların üretiminde kullanılan dış ticarete konu olan ara girdilerin ağırlığı oranında artırdığı ve ekonomideki ücret, kira ve faiz seviyelerinin değişmediği varsayımı altında, nominal döviz kurunda %100'lük bir artışın otomotiv endüstrisi çıktısının fiyatını dünya piyasalarında sadece %10,465 oranında düşürebileceğini göstermektedir. In countries with little power to influence world prices, the rise in nominal exchange rates to increase the power of the comparative advantage of these countries is directly proportional to the intensity of goods that are not subject to foreign trade in their economies. In this study, the impact of increase in nominal exchange rates on Turkish automotive industry prices has been evaluated. In order to measure this, the sectors are classified as tradables and non- tradables. Then, considering the direct and indirect intermediate inputs, the degree of foreign trade in the automotive sector has been determined in terms of intermediate inputs. Thus, the rise in nominal exchange rates increased the prices of non-tradable goods by the weight of intermediate inputs that are subject to foreign trade used in the production of these goods and an increase of 100% in the nominal exchange rate, assuming that wages, rents and interest rates in the economy do not change, can reduce output of the automotive industry price by only 10,465% in world markets.
Collections