Türkiye`nin destinasyon markalamasında sosyal medyanın kullanımı
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Turizm sektörü günümüzde dünya ekonomisi için önemli bir yerde bulunmaktadır. Bu alan büyüdükçe ülkeler arasındaki rekabet de artarak devam etmektedir. Artan rekabet koşullarında ülkelerin destinasyonlarını markalaması için sosyal medya araçlarının çok önemli olduğu görülmektedir. Bu çalışmada, sosyal medya araçlarının destinasyon markalama sürecindeki önemi ele alınıp sunulmuştur. Klasik niteliksel inceleme olarak hazırlanan bu tezde, öncelikle turizm sektörünün dünyadaki genel durumu, turizm pazarlaması, turizm tanıtımı, dış tanıtım, ülke imajı ve destinasyon markalama konuları çeşitli kaynaklara dayanarak açıklanmıştır. Daha sonra; sosyal medya ve web 2.0 araçlarıyla birlikte bunların turizmdeki kullanımı üzerinde durularak, ülkelerden örneklerle destinasyon markalama konusu incelenmiştir. Ayrıca Türkiye'nin mevcut durumu Hofstede'nin kültürel boyutlarıyla birlikte ele alınmıştır. Çalışmanın amacı sosyal ağların destinasyon markalama sürecinde rolünü incelemek, Türkiye imajının, turist tüketiciler açısından bir cazibe merkezi haline gelebilme olanaklarının ve geleceğe yönelik ülke turizm stratejilerinin geliştirilmesine hangi katkıların sunulabileceğini saptamaktır. Bu çalışmada destinasyon markalama açısından turizm tanıtım ofislerinin sosyal medya kanalları üzerinden, turist tüketicileri etkilemeye yönelik Türkiye hakkındaki paylaşımları göz önünde bulundurulmuştur. Bunu yapabilmek için araştırma birimi olarak Türkiye'nin destinasyon olarak tanıtımının yürütüldüğü turizm tanıtım ofislerinin sosyal medya kanalları seçilmiştir.Anahtar Kelimeler: sosyal medya, destinasyon markalama, imaj, seyahat 2.0, turizm Tourism industry has an important position in the world economy. The size of this domain is directly proportionate to the competition between the countries. Within the increasing conditions of destinations branding of the countries, social media tools become more and more important. In this thesis, the importance of the social media tools for the process of the destination branding had been evaluated. The methodology of the work chosen as a classical quantitative analysis. First of all, it had been focused on the general situation of the tourism industry, and then; tourism marketing, foreign advertisement, image of the nations', destination branding by using diverse academic sources. After that, destination branding issues had been investigated within the social media and web 2.0 medium and their uses on the Tourism sector. Also dealt with the current situation in Turkey by Hofstede's cultural dimensions. The main purpose of the study the role of the social networks in the process of the destination branding, and establish the contribution of the DMO (Destination management offices) social media contents for the influence of the tourists. With this design, advertisement performed by the DMO's, social media channels had been chosen as a research unit.Key Words: social media, destination branding, image, travel 2.0, tourism
Collections