Bilgisayar destekli matematik dersinde STAR stratejisinin ilköğretim 2. sınıf öğrencilerinin matematik dersi başarıları ve problem çözme becerileri üzerindeki etkisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Araştırmanın amacı ilköğretim 2. sınıf öğrencilerinin bilgisayar destekli matematik dersinde STAR stratejisinin akademik başarılarına ve problem çözme becerilerine etkisini belirlemektir. Araştırmanın çalışma grubunu 2010- 2011 eğitim- öğretim yılında Aydın ilinin Çine ilçesinde bir ilköğretim okulunda öğrenim gören 30 tane 2. sınıf öğrencisi oluşturmaktadır. Araştırma, 2011 yılı bahar döneminde 7 haftalık bir süreçte gerçekleştirilmiştir. Araştırmada ?Akademik Başarı Testi?, ?Problem Çözme Becerileri Başarı Testi? ve ?Problem Çözme Becerilerini Değerlendirme Formu? olmak üzere 3 tane veri toplama aracı kullanılmıştır. Ayrıca uygulama sonunda öğrencilerin bilgisayar destekli matematik derslerine yönelik görüşleri alınmıştır. Araştırmada uygulama öncesinde ve sonrasında elde edilen puanlar arasında bulunan farklılığın istatistiksel olarak anlamlı olup olmadığı incelenmiştir.Araştırma verileri değerlendirilirken çalışma grubu öğrencilerinin veri toplama araçlarından elde edilen uygulama öncesi ve sonrası puanlarının karşılaştırılması yapılmıştır. Cinsiyet karşılaştırması yapılırken bağımsız örneklem t testi, grubun kendi içinde öntest- sontest puanlarının karşılaştırılmasında ise eşleştirilmiş örneklem t testi kullanılmıştır. Problem çözme becerileri ve akademik başarı arasındaki ilişkiyi belirlemede korelasyon analizi yapılmıştır.Araştırmadan elde edilen sonuçlar incelendiğinde, STAR stratejisi kullanılarak yürütülen eğitim sonunda öğrencilerin akademik başarılarında ve problem çözme becerilerinde olumlu yönde bir artış belirlenmiştir. İstatistiksel değerlere cinsiyet açısından bakıldığında, öğrencilerin başarı testlerinden elde edilen öntest- sontest puan ortalamaları arasında anlamlı bir farklılık olmadığı belirlenmiştir. Öğrencilerin problem çözme becerileri de cinsiyete göre anlamlı bir farklılık oluşturmamıştır. Araştırma süresince, bilgisayar destekli matematik etkinliklerinin ve STAR stratejisinin öğrencilerin ilgisini çektiği, bilgisayar kullanarak ders işlemekten keyif aldıkları, benzer bir çalışmaya tekrar katılma konusunda istekli oldukları gözlemlenmiştir.Anahtar sözcükler: Bilgisayar Destekli Eğitim, Matematik Öğretimi, STAR Stratejisi, Akademik Başarı, Problem Çözme Becerisi. The aim of this research is to determine the effect of STAR strategy on 2nd grade students? academic achievement and problem solving skills in the computer assisted mathematics instruction. 30 students who attend to 2nd grade course in a primary school in Çine, Aydın in 2010- 2011 education year join the study group. The research has been taken place in spring period in 7 week in 2011. In this research 3 types of tests have been used as means of data collecting tool, ?Academic Achievement Test?, ?Problem Solving Achievement Test? and ?The Evaluation Form of Problem Solving Skills?. In addition, at the end of research students? views about computer assisted mathematics instruction were evaluated. It has been examined that whether the differences between the scores of pre- test and post- test are statistically meaningful or not.While evaluating the data of the research, the comparison of study group students? scores that had been gotten from the data collecting tools before and after the application. While comparing the genders, independent samples t- test; while comparing the pre- test and post- test scores in group themselves, paired samples t- test have been used. And correlation analysis has been used while determining the relationship between problem solving skills and academic achievement.According to the results of the study, a positive increase on the academic achievement and problem solving skills has been determined at the end of the education carried out with STAR strategy. When statistical value have been examined in aspect of gender, it has been determined that there isn?t a significant difference between the pre- test and post- test scores in the achievement tests. Also there is not a significant difference students? problem solving skills according to the gender. During the research, it has been observed that computer assisted education activities and STAR strategy attract students? attention, they enjoyed studying and they were eager to participate a similar study.Keywords: Computer Asissted Education, Mathematics Instruction, STAR Strategy, Academic Achievement, Problem Solving Skill.
Collections