Akdeniz ve Ege Bölgesi`nde alışveriş bağımlılığı ile psikolojiksemptomlar ve kişisel iyi oluş arasındaki ilişkinin incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Akdeniz ve Ege Bölgesi'nde Alışveriş Bağımlılığı ile PsikolojikSemptomlar ve Kişisel İyi Oluş Arasındaki İlişkinin İncelenmesiBu çalışmada `Akdeniz ve Ege Bölgesi'nde Alışveriş Bağımlılığı ile BireylerinPsikolojik Semptomları ve Kişisel İyi Oluşları Arasındaki İlişkinin İncelenmesi`araştırılmıştır. Çalışmanın örneklemi; Türkiye Bağımlılık Risk Profili ve Ruh SağlığıHaritası'nda yer alan dokuz demografik bölgeden biri olan Doğu Anadolu Bölgesiiçinde yaşayan, 18 yaş üzeri olan 3200 kişi çalışmanın örneklemini oluşturmaktadır.Toplam örneklemin %50 sini kadın, %50 sini erkek bireyler oluşturmaktadır.Çalışmada cinsiyet, yaş, medeni durum, eğitim durumu, sahip olunan çocuksayısı, hanede yaşayan kişi sayısı, hanede çalışan kişi sayısının yanı sıra; alışverişbağımlılığının tetikleyici faktörlerin ölçülmesi amacıyla sosyodemografik formhazırlanmıştır. Sosyodemografik forma ek olarak `Sosyal Medya Bağımlılığı (Diğerleri;Kumar, Alışveriş, Yeme, Oyun, Cinsel/Porno), Davranış Etkileme Yükü Formu ve KısaSemptom Envanteri kullanılan ölçekler arasında yer almaktadır. Elde edilen verilerRegresyon Analizi ve TukeyTek Yönlü Varyans Analizi (ANOVA)` ile incelenmiştir.Sözü geçen grupta yapılan karşılaştırmalar sonucunda alışveriş bağımlılığı bazısosyodemografik değişkenlerin (cinsiyet, eğitim düzeyi, medeni durum ve yaş),davranış yükü etkileme formu ve kısa semptom envanterinin (olumsuz benlik algısı,somatizasyon ve hostilite) bazı alt boyutlarında anlamlı farklılık olduğu yönündedir.Çalışma konusunun daha önce çalışılmaması nedeniyle de öncü çalışma olduğuifade edilebilir.Anahtar Kelimeler : Alışveriş Bağımlılığı, Kişisel İyi Oluş Examining Of The Relationship Between PhychologicalSymptoms, Well Being and Shopping Addiction Meditterian And Aegean RegionIn this study, the relationship between psychological symptoms, personal well-beingand shopping addiction in the Mediterranean and Aegean Region was investigated. Thesample of the study was; 3200 people over 18 years of age and living in theMediterranean and Aegean Region. 50% of the total sample was female and 50% wasmale. In this study, gender, age, marital status, education level, number of children, number ofpeople living in the household, number of people working in the household; Thesociodemographic form was prepared to measure the triggering factors of shoppingaddiction. In addition to the sociodemographic form, Brief Symptom Inventory andSubjective Well-Being Index were used. The data were analyzed by RegressionAnalysis and Tukey OneWay Analysis of Variance (ANOVA).As a result of the comparisons made in the mentioned group, shopping addiction wasfound to have significant differences in some sub-dimensions of somesociodemographic variables (gender, education level, marital status and age), behavior load effect form and short symptom inventory (negative self-perception, somatizationand hostility).
Collections