Klinik olmayan örneklemde sosyal medya bağımlılığının sosyal görünüş kaygısı ve iletişim becerileri ile arasındaki ilişkinin incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmada klinik olmayan örneklemde sosyal medya bağımlılığının sosyal görünüş kaygısı ve iletişim becerileri ile arasındaki ilişkinin incelenmesi amaçlanmıştır. Bu araştırmaya 149 kadın ve 111 erkek olmak üzere toplam 260 kişi katılmıştır. Çalışma kapsamında katılımcılara `Sosyodemografik Bilgi Formu`, `Sosyal Medya Bağımlılığı Ölçeği`, `Sosyal Görünüş Kaygısı Ölçeği` ve `İletişim Becerileri Ölçeği` uygulanmıştır. Yapılan analizler sonucunda sosyal medya bağımlılığının alt boyutlarından olan sanal tolerans ve sanal iletişim oranları arttıkça kişilerin iletişim becerilerinde azalma, sosyal görünüş kaygısı oranlarında ise artma olduğu tespit edilmiştir. Sosyal görünüş kaygısı oranları arttıkça sanal iletişim oranları ve empati azalmaktadır. Bunun yanında Sosyal medya bağımlılığı oranı arttıkça iletişim becerileri ölçeği alt boyutu olan kendini anlama-kendini açma ve beden dili kullanımı oranlarında azalma olduğu tespit edilmiştir. Ayrıca beden dili kullanımı ve sosyal medya bağımlılığı erkeklere kıyasla kadınlarda daha yüksek bulunmuştur. Üniversite öğrencilerinde diğer eğitim durumlarına oranla sosyal medya bağımlılığı ve sosyal görünüş kaygısının daha yüksek olduğu tespit edilmiştir. Literatür incelemesi sonucunda sosyal medya bağımlılığı, sosyal görünüş kaygısı ve iletişim becerileri ile ilgili çalışmaların yetersiz olduğu görülmüştür. Elde edilen bu sonuçların literatüre olumlu yönde katkı sağlayacağı düşünülmektedir.Anahtar Kelimeler: Sosyal Medya Bağımlılığı, Sosyal Görünüş Kaygısı, İletişim Becerileri The aim of this study is to investigate the relationship between Social Appearance Anxiety on Social Media Addiction in Non-Clinical Sample Communication Skills. 149 women and 111 men, totally 260 people participated in this study. ''Sociodemographic Information Form'' , Social Media Addiction Scale'' , Social Appearance Anxiety Scale'' and ''Communication Skills Scale'' were applied to the participants.As a result of the analyzes, it was found that as the virtual tolerance and virtual communication rates which are one of the sub-dimensions of social media addiction increased, the communication skills of the individuals decreased and social appearance anxiety rates increased. As social appearance anxiety rates increased, virtual communication rates and empathy decreased. In addition, as the social media addiction rate increased, it was found that there was a decrease in the rates of self-understanding, self-disclosure and body language usage which are the sub-dimensions of communication skills scale. Moreover, body language use and social media addiction were higher in women than men. It was confirmed that university students had higher social media addiction and social appearance anxiety than other educational backgrounds.As a result of the literature review, it was found that studies on social media addiction, social appearance anxiety and communication skills were insufficient. These results are thought to contribute positively to the literature.Keywords: Social Media Addiction, Social Appearance Anxiety, Communication Skills
Collections