Etkileşimli tasarımın resimli çocuk kitaplarındaki yeri ve bir tasarım uygulaması
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Günümüzde elektronik ortamda bulunan ve etkileşim özelliği içeren yeni medya araçları geleneksel medya araçlarının yerini almıştır. Kitaplar, dergiler, gazeteler, faturalar dahil bir çok şey elektronik ortamda e-posta, etkileşimli e-kitap, e- dergi, e-gazete, e-fatura şeklinde elektronik halleriyle günümüzde kullanılmaktadır. Bunlardan en önemlisi ise kitap algısını farklı bir boyuta taşıyan etkileşimli kitaplardır. Etkileşimli kitap basılı kitaba göre öğrenmeyi arttıran pek çok unsur içermektedir. Bunun en önemli sebebi ise ses, video, animasyon gibi pek çok etkileşim öğesi içermesidir. Etkileşimli kitapların gelişimindeki en önemli faktörlerden biri resimli çocuk kitaplarının gelişimi olmuştur. 18. yüzyılda başlayan resimli çocuk kitabı üretimi günümüzde basılı halde bulunmakla birlikte yerini etkileşimli çocuk kitaplarına bırakmaktadır. Bunun en önemli nedeni ise görsel biçimde algılayan, oyun çağındaki okul öncesi çocukların; oynayarak ve eğlenerek öğrenme biçimine uygun olarak görsel, işitsel ve dokunsal duyularına hitap etmesidir. Bu çalışmada teorik olarak etkileşimli çocuk kitaplarının gelişim sürecinin verilmesinin yanı sıra tez de yer verilen konulara uygun olarak bir etkileşimli çocuk kitabı hazırlanmış ve sunulmuştur. Etkileşimli çocuk kitabı uygulamasında okul öncesi dönemdeki çocukların pedagojik gelişimlerine ve değerler eğitimine uygun olarak resmedilen belirgin seslere sahip 10 adet hayvan karakteri ile çocuklara hayvanları (aslan, ayı, fil, maymun, inek, koyun, at, eşek, köpek, kedi), görsel, işitsel ve dokunsal olarak anlamaları hedeflenmiştir. Nowadays, new media tools which are available in electronic environment and have interactive features have replaced traditional media tools. In this current time books, magazines, newspapers and bills, are used in the form of e-mail, interactive e-books, e-magazines, e-newspapers and e-bills due to the electronic environment of today. The most important ones from these are the interactive books that gives book perception a different dimension. The interactive books contain many elements that enhance learning more than printed books. The most important reason for this is that they include many interactive elements such as audio, video and animation. One of the most important factors in the development of interactive books has been the development of pictured children's books. The production of children's books, which began in the 18th century, is still being done but falls behind compared to interactive children's books. The most important reason for this is, those books appeal the visual, auditory and tactile sensations of visually perceiving; game-age preschool children making learning more interesting and fun. In this study, in addition to the development process of the interactive children's books, an interactive children's book was prepared and presented in accordance with the topics covered in the thesis. In the interactive children's book, 10 animal characters (lion, bear, elephant, monkey, cow, sheep, horse, donkey, dog and cat) with distinctive sounds depicted in the pedagogical development, values education of children in the preschool period are presented to children with an aim for them to understand those animals visually, auditorily and tactually.
Collections