Doğadan elde edilen doğal nesnelerin kil malzeme ile birlikte yeniden yorumlanması
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
1960'lı yıllarda kendini gösteren ve dünyada Arazi Sanatı, Toprak Sanatı, Doğa Sanatı, Yeryüzü Sanatı, Çevre Sanatı gibi kavramlarla bilinen, sanat oluşumu Yüksek Lisans Tezi olarak araştırılıp değerlendirilmesinin ardından yapılması planlanan çeşitli düzenleme uygulamalarıyla ele alınmıştır. Tezde, dünya'da ve Türkiye'de doğa içinde yapılmış olan sanatsal üretimler incelenmiştir. Tezin amacı, konu kapsamında doğadan elde edilen nesneleri kil malzeme ile yorumlayarak sanat yapıtına dönüştürmek ve galerilerin dışına çıkarak, doğal nesneleri ve üretilen formları kendi mekânlarında doğada sergilemektir. Tezin ilk bölümü olan giriş bölümünde çalışma hakkında genel bir bilgi aktarılmaya çalışılmıştır. İkinci bölümünde ele alınan konu, tarihsel bir düzen içinde incelenmiş, elde edilen bilgilere, öncü sanatçılara ve özgün eserlerine yer verilmiştir. Tezin üçüncü bölümünde, seramik malzeme hakkında bilgi verilmiştir. Tezin dördüncü bölümünde üretimlerini doğa, doğadaki oluşumlardan ilham alarak üreten, eserlerini doğada kısa süreli ya da uzun süreli (eserlerini doğaya bırakan) sergileyen sanatçılar araştırılmıştır ve sanatsal üretimlerine yer verilmiştir. Tezin beşinci bölümünde yapılan araştırmaların ve incelemelerin ışığında, kişisel sanat çalışmalarının oluşum süreç, yorumlamalar ve çeşitli düzenleme çalışmaları yer almaktadır. Tezin altıncı bölümünü ise, çalışmaya genel bir bakış, uygulama esnasında kazanılanlar ve değerlendirmenin aktarılmaya çalışıldığı sonuç bölümü oluşturmaktadır. The subject of the Master Thesis, which is emerged in the 1960's known in the world with the terms Landscape Art, Soil Art, Nature Art, Earth Art, Environment Art is also known in our country. After this art is searched and evaluation it is handled with various installation applications. In this thesis, artistic interventions made in nature in the world and Turkey were examined. The aim of the thesis is to transform the objects obtained from nature within the scope of the subject into works of art by interpreting them with clay material and to exhibit the natural objects and produced forms in the nature in their own places by going out of the galleries. The subject handled in the first part of the thesis was studied in a historical order, and the acquired information, pioneer artists and original works were included. In the second part of the thesis, artists who produced their work by inspiration from nature, formations in the nature, exhibited their works in nature for a short time or for a long time (leaving their works to nature) were investigated and artistic productions were included. In the light of the researches and examinations made in the third part of the thesis, the formation process, interpretations and various installation studies of personal art works are included.
Collections