Kent içi ulaşım hizmetleri memnuniyet araştırması `Ankara ili örneği`
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Dünya'da ve Türkiye'de kentleşme gün geçtikçe artarak devam etmektedir. Özellikle Türkiye'de kırsaldan kent de sürekli bir göç akışı gerçekleşmektedir. Bu durumun sonucunda kentlerde sürekli olarak nüfus yoğunlaşmakta ve oluşan bu nüfus yoğunluğunun getirdiği en büyük sorunlardan biri de kentlerde oluşan trafik yoğunluğu neticesinde kent içi ulaşım sorunları olmaktadır. Bu sorunların çözümü için, bireyleri toplu ulaşım sistemlerini kullandırmaya teşvik etmek önem kazanmaktadır. Bireyleri toplu ulaşımı kullandırmaya sevk ederken de bu bireylerin toplu ulaşımı kullanırken ve bu hizmet onlara sunulurken, toplu ulaşımı kullanan bireylerin memnuniyeti önem kazanmaktadır. Kent içi ulaşımda araç sistemlerinin kalitesi, konforu, modeli ve bu araç sistemlerini kullanan şoförlerin tavırları, araçları kullanım şekilleri büyük önem kazanmaktadır. Toplu ulaşımı tercih eden kullanıcıların memnuniyet dereceleri birçok gösterge ışığında olabilmektedir. Türkiye'nin en büyük kentlerinden biri olan ve aynı zamanda başkenti olan Ankara içinde kent içi ulaşım çok önemli bir parametredir. Yapılan bu çalışmayla birlikte kullanıcıların bu araç sistemlerini tercih ederken ki memnuniyetleri ile Ankara'da kent içi ulaşımının arasındaki ilişki incelenmiştir. Bu incelemenin neticesinde Ankara kent içi ulaşımı kullanan bireyler için 29 maddelik bir anket oluşturulmuştur. Bu anket Ankara'da 600 kişiye uygulanmış ve 465 anketin uygulanabilir olduğu görülmüştür. Bu maddelerin bazılarından bireyler memnun olduklarını dile getirmektedir. Anketin bazı maddelerinden ise bireyleri memnun olmadıklarını beyan etmektedirler. Örneğin, `Kent içi ulaşımda belirlenen ücret` maddesinin memnun olmayan kullanıcıların yüzdelik dilimi %77 olmuştur. Kent içi ulaşım hizmetleri memnuniyet anketi maddelerinden memnunum yüzdeliği yüksek olan maddelerin başında `60 yaş kartlarının verilmesi` maddesine verilen cevapların memnunum yüzdeliği %52 olmuştur. Bazı maddelerden ise kullanıcılar kararsız olduklarını ifade etmektedirler. Örneğin, `Ego 153 (mavi masa) hizmetleri` maddesine verilen cevapların da %54 kararsız olduklarını beyan etmektedirler. Urbanization in the World and Turkey, continues to increase day by day. In particular, flow of migration from rural to urban continuing in Turkey. As a result of this situation, the population intensifies continuously in cities and one of the biggest problems caused by this population density is urban transportation problems as a result of the traffic density occurring in the cities. In order to solve these problems, it is important to encourage individuals to use public transportation systems. While individuals use public transportation and these services are offered to them, the satisfaction of individuals using public transportation is gaining importance. The quality, comfort and model of the vehicle systems in the city transportation and the attitude of the drivers who use these vehicle systems and the ways of using the vehicles become very important. Satisfaction levels of individuals who prefer public transportation can be evaluated by many indicators. One of the largest and also the capital city of Turkey, Ankara, the urban transportation is a very important parameter. Within this scientific work, the satisfaction of the individuals while choosing these vehicle systems and the relationship between urban transportation in Ankara is examined. As a result of this study, a 29-item questionnaire was developed for individuals using Ankara urban transportation. This survey was applied to 600 people in Ankara and 465 questionnaires were applicable. Individuals express some satisfaction with some of these items. Some of the items in the questionnaire declare that the individuals are not satisfied. For example, the percentage of dissatisfied users of the fee article determined in urban transportation `was 77%. Satisfaction percentage of the answers given to the article Over 60 Age Free Transportation was 52% among the items with a high percentage of satisfaction with the urban transportation services satisfaction survey items. On the other hand, some users state that they are unstable. For example, 54% of the responses to the EGO 153 Call Center (BLUE TABLE Municipality Call Center) services `are unstable.
Collections