Ergenlerin bir boş zaman aktivitesi olarak internet tabanlı oyun bağımlılıklarının şiddet eğilimine etkisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmanın amacı ergen bireylerin bir boş zaman aktivitesi olarak internet tabanlı oyun bağımlılıklarının şiddet eğilimine etkisini ölçmektir. Çalışma için anket yöntemi uygulanmıştır ve anket üç bölümden oluşmaktadır. Birinci bölümde bireylerin demografik faktörleri yer almaktadır. İkinci bölümde ergen bireylerin internette oyun bağımlıklarını ölçmek için Lemmens, Valkenburg ve Peter (2009) tarafından geliştirilen ve Hale Ilgaz'ın Türkçe'ye uyarladığı 'Ergenler için Oyun Bağımlılığı Ölçeği' kullanılmıştır. İkinci ölçek ise Gökalp, Bayat, Türkçapan tarafından (1995) geliştirilen 'Şiddet Eğilim Ölçeği' ergenlerin şidddet eğilimini ölçmek için kullanılmıştır. Araştırma da reşit olmayan bireylerin ailelerinden izin alınarak veri alınmıştır. Çalışma için Ankara'nın Çankaya ilçesinde yaşayan 15-19 yaş arası 450 kişiye anket yöntemi uygulanmıştır. Çalışmanın sonucunda ergen bireylerin oyun bağımlılıkları ile şiddet eğilimi arasındaki ilişkiyi ölçmek için korelasyon analizi yapılarak 0.570 anlamlılık seviyesinde bir ilişki bulunmuştur. Ergenlerin oyun türlerine göre oyun bağımlılıkları ve şiddet eğilimi arasındaki fark incelendiğinde anlamlı bir fark bulunmuştur. Oyun oynama sıklıklarına ve süreleri incelendiğinde ise şiddet eğilimi ile aralarında anlamlı bir ilişki olduğu belirlenmiştir. Cinsiyet faktörüyle internet tabanlı oyun bağımlılığı arasındaki ilişki incelendiğinde erkeklerin kadınlara oranla internet tabanlı oyun bağımlılığına daha yatkın olduğu sonucuna varılmıştır. The aim of this study is to measure the effect of internet based game addictions on the tendency of violence as a leisure activity of adolescents. Questionnaire management was applied for the study and the questionnaire consisted of three parts. In the first part, demographic factors of individuals are given. In the second part, Game Addiction Scale for Adolescents Lem developed by Lemale, Valkenburg and Peter (2009) and adapted to Turkish by Hale Ilgaz was used to measure the addiction of adolescents on the internet. The second scale, which was developed by Gökalp, Bayat, Türkçapan (1995), was used to measure the tendency of violence in adolescents. In the study, data were obtained from the families of minors with permission. The questionnaire method was applied to 430 people between the ages of 15-19 living in Çankaya district of Ankara. As a result of the study, correlation analysis was conducted to measure the relationship between adolescents' game addictions and violence tendency and a significant correlation was found at 0.570 significance level. When the difference between the game addictions and violence tendency of adolescents was examined, no significant difference was found. When the frequency and duration of playing were examined, it was found that there was a significant relationship between the tendency to violence. When the relationship between gender factor and internet-based gaming addiction is examined, it is concluded that males are more prone to addiction than women.
Collections