Texture mapping on geometrical models
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
ÖZET GEOMETRİK MODELLERİN D OKUL ANDIR ILM ASI Oktay Aydın Açıkgöz Bilgisayar Mühendisliği ve Enformatik Bilimleri Yüksek Lisans Tez Yöneticisi: Prof. Dr. Bülent ÖZGÜÇ Temmuz 1989 Gerçeğe uygun görüntü elde edilmesinde, dokuların görsel etkilerinin ve rilmesinin önemi büyüktür. Doku eşlemesi bu bağlamda oldukça başarılı bir tekniktir. Doku eşlemesi iki temel başlık altında incelenebilir: geometrik eşleme ve filtreleme. Geliştirilen sistem değişik geometrik modellere uygu lanabilmektedir. Buna örnek olarak `superquadric` veya Bczier yüzeylerini verebiliriz. Geometrik modelleme ve doku sentezi alt sistemleri de bu amaç için geliştirilmiştir. Uygulamanmın hızı ve kolay kullanılırlığı önemli nokta lardır. Sistem karşılıklı etkileşimli olarak çalışmaktadır. Kullanıcı dokuyu ve geometrik modeli tanımlamakta ve sonucu kısa bir süre içinde alabilmektedir. Anahtar Kelimeler : Dokular, doku eşleme, karşıeşgörüngeleme, tarama, görüntü bireşimi, katlanma, renk, etkileşim sistemleri, görünmeyen yüzeyleri yoketme, bilgisayarlı çizim. iv ABSTRACT TEXTURE MAPPING ON GEOMETRICAL MODELS Oktay Aydm Açıkgöz M.S. in Computer Engineering and Information Sciences Supervisor: Prof. Dr. Bülent ÖZGÜÇ July 1989 The contribution of the visual effects of textures is an important aspect in generating images of real objects. Texture mapping is a very success ful technique in this respect. Texture mapping can be subdivided into two fundamental topics: the geometric mapping and the filtering. The texture mapping system developed in this study is adaptable to different types of geometric models. Supcrquadric, Bezicr or b-spline surfaces can be mapped with textures. The geometric modeling and the texture synthesis subsystems were also implemented for this purpose. The system works in an interactive manner, the user describes the geometric model and the texture and gets the result in a reasonable amount of time. The speed and the usability of the system by a naive user are the keypoints of implementation. Keywords : Textures, texture mapping, antialiasing, shading, image syn thesis, convolution, color, user interface design, hidden-surface elimination, computer graphics. m
Collections