An analysis of the situation of women in academia: The case of Azerbaijan
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Kadın hakları, tüm dünyadaki araştırmacılar tarafından araştırılmaktadır ve toplumsal cinsiyet araştırmalarının en önemli parçalarından biridir. Ancak, Azerbaycan dahil gelişmekte olan ülkelerde toplumsal cinsiyet çalışmaları oldukça yenidir. Bu çalışma, kadınların akademideki mevcut durumunu analiz etmeyi ve kariyerlerinde ilerlemelerinin önündeki temel engelleri bulmayı amaçlamaktadır. Çalışmanın amacı, kadın akademisyenlerin akademik kariyer açısından akademide ilerlemesini etkileyen faktörleri belirlemektir. Çalışma ampirik bir araştırmayı içermektedir ve bu nedenle çalışmada veri toplamak amacıyla birincil veri kaynakları kullanılmıştır. Veri iki üniversiteden 25 kadın akademisyenden, yüz yüze görüşmeler yoluyla toplanmıştır. Sonuçlar, akademideki kadınların durumunun hem örgütsel hem de sosyo-kültürel faktörlerden etkilendiğini ve cam tavanın akademideki mevcut durumu açıklamak için uygun bir terim olduğunu göstermektedir. Ampirik araştırmamızın sonuçlarına göre, örgütsel engeller, sosyo-kültürel faktörlerden daha az etkili görünmektedir ancak örgütsel engellerin tamamen mevcut olmadığı da söylenemez. Çalışma, hem üniversite yöneticileri hem de toplumsal cinsiyet konuları üzerine çalışan politika yapıcılar için uygulanabilir bulgular sunarak Azerbaycan'daki akademi ortamının genel çerçevesini çizmektedir. Women rights are being studied by researchers all over the world and it is one of the most essential parts of gender studies. However, in developing countries, including Azerbaijan, gender studies is quite a new trend. This study aims to analyze the current situation of women in academia and find out the main barriers and obstacles in front of their advancement in career. The purpose of this study is to determine the factors that affect the advancement of female academics in terms of an academic career. The study contains empirical research; therefore, mainly primary sources have been used to collect data. Data have been collected from 25 female academics from two universities through face to face interviews. The results show that the situation of women in academia is affected by both organizational and socio-cultural factors and the glass ceiling is an appropriate term to explain the existing state in academia. Organizational barriers seem to be less effective than socio-cultural factors due to the results of our empirical research, however, it cannot be said that organizational barriers are out of topic completely. The study traces the shape of the general environment of academia in Azerbaijan by presenting feasible findings for both university administrators and policy makers who work on gender issues.
Collections