Show simple item record

dc.contributor.advisorÖzbek, Süleyman
dc.contributor.authorBalaban, Semih
dc.date.accessioned2020-12-29T08:58:17Z
dc.date.available2020-12-29T08:58:17Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2019-11-22
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/374940
dc.description.abstractİslamiyet, Arap Yarımadası'ndan Anadolu'ya doğru kısa süre içerisinde gelişim göstermiş, Hz. Ömer döneminde de Anadolu seferleri giderek artmıştır. Tarsus'a Müslümanlar'ın ilk gelişi de bu zamana rastlamıştır. Ancak Tarsus'un tam anlamıyla fethi 711 yılında Velid bin Abdulmelik zamanında gerçekleşmiştir. Daha sonra Tarsus, geçiş güzergâhında bulunması sebebiyle İslam ordularının Anadolu seferleri için harekât merkezi durumuna gelmiştir. Tarsus Harun Reşid döneminde Ferec el-Hâdim tarafından inşa edilmiş, 965 yılında Nikefor Fokas'ın işgaline kadar önemli bir sugur şehri olmuştur. İslam kaynaklarında Tarsus adı birçok kez geçmiş olmasına rağmen, Tarsus'un bu dönemdeki sosyal, tarihi ve kültürel yapısı hakkında bu kaynaklarda ayrıntılı bilgi bulunmamaktadır. Burada X. yy'da Tarsus'ta yaşayan Kadı Tarsusî'nin ''Siyeru's-Sugur'' adlı parçalar halindeki kitabının restorasyonuna ihtiyaç duyulmuştur. Suriyeli tarihçi Dr. Şakir Mustafa 1998 yılında İbnu'l-Adim'in ve İbnu'l-Asakir'in eserlerinden kitabın içeriği ile ilgili bilgileri çıkarmış ve yayınlamıştır. Bu çalışmada bahsedilen eser tercüme edilmiş ve Tarsus'un tarihi hakkında verilen bilgiler dönemin diğer kaynaklarıyla karşılaştırılarak tahlil edilmiştir.
dc.description.abstractIslam developed from the Arabian Peninsula towards Anatolia within a short time and the Anatolian expeditions increased in the period of Hz. Omar as well. This was also when Muslims came to Tarsus for the first time. However, Tarsus was properly conquered in 711 during the period of Al-Walid bin 'Abd al-Malik. Then, Tarsus became the center of operation for the Anatolian expeditions of Islam armies because it was on the transition route. Tarsus was built by Ferec el-Hâdim during the period of Harun Rashid and became an important border city until the conquest of Nikephoros Phokas in 965. Although the name Tarsus is mentioned many times in Islamic sources, there is no detailed information about the social, historical and cultural structure of Tarsus in this period. Here, the restoration of the book of Qadi Tarsusî, who lived in Tarsus in the 10th century, in pieces titled as ''Siyeru's-Sugur'' was needed. The Syrian historian Dr. Shakir Mustafa extracted information from the works of Ibn al-Adim and Ibn Asakir regarding the content of the book and published it in 1998. The work mentioned in this study was translated, the information given about the history of Tarsus was compared to the other sources of the period and analyzed.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectTarihtr_TR
dc.subjectHistoryen_US
dc.titleEmevî ve Abbasî devrinde Tarsus (Kadı Tarsusî`nin Siyeru`s-Sugur`una göre)
dc.title.alternativeTarsus in the Emevi and Abbasi period (According to Siyar al-thughur of Kadi Tarsusi)
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2019-11-22
dc.contributor.departmentTarih Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid10274952
dc.publisher.instituteLisansüstü Eğitim Enstitüsü
dc.publisher.universityANKARA HACI BAYRAM VELİ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid581512
dc.description.pages118
dc.publisher.disciplineOrtaçağ Tarihi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess