Öğretmenlerin rekreasyon aktivitelerine katılımlarının yaşam mutluluğu ve iş performansına etkisi üzerine bir inceleme
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmada, rekreasyon aktivitelerine katılım düzeyi ile yaşam mutluluğu ve iş performansı arasındaki ilişkiyi ve etkiyi tespit etmek amaçlanmaktadır. Araştırma verilerinin toplanmasında, `Alberta Recreation Survey` çalışmasından yararlanılarak oluşturulan Rekreasyon Aktiviteleri Katılım Formu, mutluluk için Oxford Mutluluk Anketi ve performans için LIT (Lamar Institute of Tecnology, 2009) tarafından geliştirilen ölçek kullanılmıştır. Araştırmanın evrenini, Balıkesir ilinin Karesi ve Altıeylül ilçelerinde ortaöğretim kurumlarında görev yapan 1604 öğretmen oluşturmaktadır. Örneklem hesabına göre, 310 öğretmenle anket yapılması yeterli bulunmuştur (0,05 hata payı). Ancak, hata payını en aza indirgemek için 450 öğretmene anket uygulanmış, 400 anket değerlendirmeye alınmıştır. Araştırma sonucunda, öğretmenlerin 2.49 ortalama ile diğer aktiviteler kategorisinde yer alan video oyunları, satranç, televizyon seyretmek, internette gezinmek, masa ve kart oyunları, kulüp toplantıları, dergi ve gazete okumak gibi aktivitelere daha çok katılırken, 1.51 ortalama ile grup aktivitelerini daha az tercih ettikleri görülmektedir. Rekreasyon ve mutluluk arasındaki ilişkiye bakıldığında, fiziksel aktivitelere katılım, açık alan aktivitelerine katılım, kültürel aktivitelere katılım ve hobilere katılım ile yaşam mutluluğu arasında pozitif yönlü çok zayıf bir ilişki bulunurken, yaşam mutluluğu ve iş performansı arasında pozitif yönlü zayıf bir ilişki tespit edilmiştir. Aktivitelere katılım düzeylerinin yaşam mutluluğuna etkisi incelendiğinde, regresyon modeli anlamlı olup (p=,000<0,05) fiziksel aktivitelere katılım pozitif etkilemekte iken grup aktivitelerine katılım negatif etkilemektedir. Ayrıca, rekreasyon aktivitelerine katılım düzeyinin iş performansı üzerinde etkisinin olmadığı (p=,317>0,05) saptanmıştır. In this study, it is aimed to determine the relationship between the level of participation in recreation activities and life happiness and work performance. In the collection of the research data, the recreation activities participation form which was created by using `Alberta Recreation Survey` study, Oxford Happiness for happiness. The questionnaire and the scale for performance developed by LIT (Lamar Institute of Technology, 2009) were used. The universe of the research consists of 1604 teachers working in secondary schools in Karesi and Altıeylül districts of Balıkesir Province. In accordance with the sample account, conducting the questionnaire with 310 teachers was accepted as sufficient. (0.05 margin of error). However, in order to minimize the margin of error, a questionnaire was applied to 450 teachers and 400 questionnaires were evaluated. As a result of the research, it is seen that teachers prefer to participate in activities such as video games, chess, watching television, surfing the internet, table and card games, club meetings, reading magazines and newspapers in the other activities category with mean of 2.49, while they prefer group activities less with an average of 1.51. When examined the relationship between recreation and happiness, while it is found that a very weak positive correlation between participation in physical activities, participation, outdoor activities, participation in cultural activities and participation in hobbies, and life happiness, it is determined a weak positive correlation between life happiness and performance. When the effect of participation levels on life happiness was examined, the regression model was significant (p =,000 <0.05), participation in physical activities positively affected, while participation in group activities negatively affected. In addition, it was found that the level of participation in recreation activities had no effect on job performance (p =, 317 > 0.05).
Collections