Figüratif Türk heykel sanatında postmodern yaklaşımlar
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Anti-Modernist bir tavır olarak değerlendirilebilen Postmodernizm, eklektik bir yapıyı barındıran ve eleştirel tavırla modernizmden kopuşu ifade eden bir sanat anlayışıdır. Postmodern sanatın eklektik kültür içerisinde eriyen tüketilen, tarihsel, günlük vb. nesnelerin kullanımına yönelik, doğayı taklitten uzaklaştığı ve doğa formu kullanılan yapıtlarında düşünce dünyasına ait sembol meydana getirme isteğidir. Türk Sanatında 1960 sonrasında kavramsal duruşunda Postmodernlitenin etkisi görülmeye başlar. Deneysel yöntemlerle evrensel bağlar yakalamaya çalışan bu kuşak sanatçılarının Modernizmi sorgulama sürecidir. Düşünsel içeriğinde kavramların önemini benimseyen Türk sanatçısı Dünya sanatının yeni görüşüne ve oluşumuna paralel biçimde sanat yapıtlarını biçimlendirmeye yönelir. Batının çağdaş sanat çizgisinde biçim arayışlarına yöneldiklerine dair bulgular ışığında bu yıllarda artık sanat `düşün olarak sanat` biçiminde algılanmıştır. Araştırmamızda yer verdiğimiz Amerikalı Heykeltraş George Segal'ın heykellerini inceledik. Segal heykelleri ile yeni mekânlar oluştururken, insan duygularında ve duyarlılığında bir yaklaşımı sağlamaya çalışmıştır. Segal'ın heykelleri ile karşılaştırdığımız Türk Heykel Sanatçısı Necmettin Yağçı'da; Yaşam içindeki sıradan insanları belli bir hümanizma içinde duygusal ifadeleri ile aktarırken insan ilişkilerindeki doğallığı sanatsal kaygı ile formlaştırır. Araştırmanın I.Bölümünde Belirlediğimiz Tez konusunun Problem durumu ve Bulguları. II.Bölümde Postmdernizmin tanımını. III. Bölümde Türk Heykel Sanatında Postmodernizm. IV. Bölümde, Heykel Sanatçısı Necmettin Yağcı'nın eserleri ve postmodern yaklaşımları. V. Bölümde ise Necmettin Yağcı'nın eserleri ile George Segal'in eserleri ile karşılaştırmaları ve eser analizlerine yer verilmiştir. Postmodernism, as an anti-modernist movement, is a notion of art containing an eclectic structure and expressing detachment from modernism in a critical manner.It is the will to form a symbol belonging to the world of thought in its works by nature form and abandoning the imitaion of nature, regarding the use of melting, consumed, historical, daily etc. objects in the eclectic culture of postmodern arts. Postmodernist influence can be seen in the conceptual stance of Turkish art safter 1960. This was the period when Modernism wasquestion ed by the artists of that genereation to create universal bonds with experimental methods. Internalising the importance of concepts in his intellectual content, Turkish artist keeps forming his works of art in parallel to the newunder standing and formation of the world art. In those years the perception of art changed to ''the art as intellect'' in thelight of artists' propensity for form seeking, in line with western contemporary art. When we dealt with the sculpture sof an American artist named George Seal whom we includedin our study, we found that he tried to take an approach in contact with human feelings and sensitivity while creating new places with his sculptures. Comparing Segal with Necmettin Yağcı, a Turkish sculptor, it is seen that spontaneity human relations is formed with artistic concern while conveying the idea of ordinary people in everyday life with their emotional expressions in a humanistic manner. Content of the study is as follows: Part I – Problems and findings of chosen subject of our thesis. Part II – Definition of postmodernism. Part III – Postmodernism in Turkish art of sculpture. Part IV – The works and postmodern approaches of Necmettin Yağcı as a Turkish sculptor. Part V – Comparison of the works between George Segal and Necmettin Yağcı, and analyses of their works.
Collections