Gençlerin girişimcilik eğilimlerinin araştırılması
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Girişimcilik tarihi insanlık tarihi kadar eskidir. Girişimci; emek, sermaye ve kaynakları bir araya getirerek işletme kuran, sürdüren ve kar elde eden kişidir. Yeni sosyo-ekonomik düzen, teknolojik gelişmeler ve hızlı tüketim kültürü fırsatları görüp iş haline getirerek para kazanmayı ön plana çıkarmıştır. Bu durum da sosyal hayatta bir dönüşüme yol açmıştır. İktisat ve ekonominin inceleme alanı olan girişimcilik, sosyal ve kültürel yapının imkanlarıyla yakından alakalı olduğu için psikoloji ve sosyoloji gibi sosyal bilimlerin çalışma alanı haline gelmiştir. Girişimciliğin yeni sosyo-ekonomik teknolojik düzende sosyal ve kültürel açıdan farklı boyutlar kazanması doğal olarak bu alanla ilgili akademik çalışmaları artırmıştır. 1980 sonrasında sosyolojik teoride girişimciliğe duyulan ilgi artmıştır. Sosyolojik açıdan baktığımızda girişimcilik, sadece ekonomik değil, toplumsal ve kültürel olarak bir değerdir. Bireyde girişimcilik ruhunun oluşması aile ve yakın çevrenin eğitimin sunduğu kültürle var olmaktadır. Bu çalışma sosyal ilişki ağları yaklaşımıyla ele alınmıştır. Çalışmanın birinci bölümünde girişimciliğin kavramsal analizi, türleri ve girişimcilik yaklaşımları ele alınmıştır. İkinci bölümde ise Türkiye' de girişimcilik eğilimi, Türkiye'de girişimcilik kültürü ve eğitimi, Türkiye'de Osmanlı Dönemi'nden günümüze girişimcilik ve Türkiye'de girişimciliği destekleyen kuruluşlar ele alınmıştır. Üçüncü bölümde nicel araştırma yöntemleri ile girişimcilik, sosyo-kültürel-ekonomik bir çerçevede ele alınmış ve gençlerin mesleki bir tercih olarak girişimciliğe yönelimleri araştırılmıştır. Bu çalışmada üç farklı üniversitede, şehirde ve fakültelerde öğrenim gören 498 son sınıf öğrencisi ile yüz yüze anket uygulaması yapılmıştır. Araştırma verileri spss veri analizi programında analiz edilmiş ve bulgular yorumlanmıştır. Çalışma sonucunda elde edilen bulgulara göre; genel olarak gençler mesleki hedef olarak girişimcilikten uzaktır. Gençler mezuniyet sonrası memuriyet tarzı işleri ve özel sektör çalışanı olmayı tercih etmektedir. Erkek öğrenciler kadın öğrencilere göre girişimciliğe daha isteklidir. Baba mesleği girişimcilik olanlar girişimciliğe daha eğilimli olacağına dair anlamlı bir farklılık bulunamamıştır. Girişimcilik dersi alan katılımcıların girişimcilik eğilimleri, almayanlara göre anlamlı bir farklılık göstermemiştir. Araştırma sonuçlarına göre gençler mevcut eğitim sisteminin, iş piyasasının ve çalışma koşullarının girişimciliği geliştirmeye açık olmadığını düşünmektedir. The history of entrepreneurship is as old as the history of humanity. Entrepreneur; is a person who sets up business, maintain its continuity and makes profit on it by bringing labor, capital and the resources together. New socio-economic order, technological developments and fast moving consumer products culture brings making money to the fore by seeing new opportunities and making them turn into business. This circumstance causes a transformation in social life. Since entrepreneurship, which is the study area of the economy, is closely related to social and cultural structure, it has become a field of study of social sciences such as psychology and sociology. The fact that entrepreneurship has different social and cultural dimensions in the new socio-economic and technological order increased the academic studies related to this field naturally. The interest in entrepreneurship in sociological theory increased after 1980.Entrepreneurship is not only economic but also a social and cultural value from a sociological point of view. The formation of the entrepreneurial spirit in the individual comes from the culture provided by the family, the environment and education. This study is dealt with the social relations networks approach. In the first part of the study, conceptual analysis, types and entrepreneurship approaches of entrepreneurship are discussed. In the second section of Turkey's entrepreneurial orientation, entrepreneurial culture and education in Turkey, organizations supporting entrepreneurship and entrepreneurship in today's Turkey from the Ottoman period in Turkey are discussed. In the third chapter, entrepreneurship was taken into account in with quantitative research methods in terms of socio-cultural-economic and the tendencies of young people to entrepreneurship as professional preferences were investigated. In this study, a face-to-face survey was conducted with 498 senior students studying at three different universities, cities and faculties. The research data was analyzed in the SPSS data analysis program and the findings were interpreted. According to the findings of the study, young people in general are far from entrepreneurial as professional targets. Young people prefer post-graduation civil service-style jobs and to be private sector employees. Male students are more interested in entrepreneurship than female students. No significant difference has been found that those with paternal profession entrepreneurship will be more inclined to entrepreneurship. The entrepreneurship trends of the participants who took the entrepreneurship course did not differ significantly from those who did not. According to the research results, young people think that the current education system, job market and working conditions are not open to developing entrepreneurship.
Collections