Fiyat indirimleri ile tüketici temelli marka değeri arasındaki ilişki
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Günümüzde, işletmeler arası rekabetin yoğunlaşmasından dolayı indirim uygulamaları sıklıkla karşılaşılan bir durum haline gelmiştir. İndirim yazısını gören, indirim olacağının haberini alan tüketici; genellikle kelimenin zihninde uyandırdığı heyecanla beraber satın alıma yönelmektedir. İşletmelerce uygulanan ve satışları kısa süreliğine arttırma noktasında verimli sonuçlar veren indirim uygulamasının hiç yapılmaması piyasa koşulları gereği neredeyse imkansızdır. Ancak, sürekli indirim gözlenmesi de tüketici açısından sıkıcı olmakla birlikte; güveni sarsan bir durumdur. Üstelik fiyat ve kalite arasındaki ilişkiden dolayı, indirim yoluyla fiyatta meydana gelen azalmalar zaman zaman algılanan kaliteyi de etkilemektedir. İşletmelerin markaya zarar vermeksizin, hangi esaslara bağlı kalması gerektiğini de ortaya koyan bu çalışmada; işletmelerin uyguladıkları fiyat indirimleri ile marka değeri arasındaki ilişki incelenmiştir. Marka değeri ve indirimler ile alakalı detaylı bir literatür taramasının ardından, tezin araştırma kısmı oluşturulmuştur. Araştırmada, yüz yüze anket yöntemi kullanılmıştır. Anket soruları indirim algısını, markanın tüketici zihnindeki değerini ve indirimlerin bu değerle olan ilişkisini ölçmeye yönelik olarak hazırlanmıştır. Yapılan korelasyon analizleriyle, indirimler ile marka değeri arasındaki ilişki saptanmıştır. Nowadays, due to the intensive competition, many companies use price discount strategy. Price discount strategy effects the customer behavior and make them be excited. The customer who sees discount tags and have the news of discount, want to buy this products by the effects of ''discount'' word. Discount strategy of companies helps increasing of sales for a short time. By the way not using the strategy is nearly impossible because of the market conditions. On the other hand, using price discount frequently causes boring and unreliable situation in the customers mind. Because of the relationship between price and quality, price discounts sometimes are perceived that non-quality products. In this thesis, relationship between price discount and brand value is researched. Face-to-face survey method is used in the research. Questions in the survey measure the discount perception, brand value and relationship between both of them. Also, correlation analysis is used and outcomes are explained.
Collections