Bilgisayar oyunlarında oyun içi reklam tasarımı kavramı ve bir tasarım çalışması
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Günümüzde bilgisayar oyunları, teknoloji ile birlikte büyük gelişmeler göstermektedir. Hem bilgisayar oyunları teknoloji sayesinde ilerlemiş, hem de teknoloji bilgisayar oyunlarının gelişimi için ilerleme sağlamak zorunda kalmıştır. Gelişen bu sektör, reklamcılığında yeni alt dallar oluşturmasını sağlamıştır. Bu oyun içi reklam ve advergame dalları sayesinde yeni iş olanakları doğurmuştur. Oyun içi reklam yapılışı açısından kolay, maliyeti düşük, hedef kitle belirleme konusunda daha kesin sonuçlar veren bir reklam dalı olmuştur. Bu tez kapsamında, bilgisayar oyunlarının tarihi ve gelişim aşamaları araştırılmış ve bu süreçteki belirlenen oyunlar incelenmiştir. Çalışmada, reklamcılık kategorilerinde bir dal olmuş ve reklam alanına dönüşmüş advergame ve oyun içi reklam kavramları, bu reklamlarla ilgili örnekler incelenmiştir. Oyun içi reklam tasarımının yer aldığı reklamcılık yarışmaları kategorileri, ödüllü reklam tasarımları araştırılmış ve incelenmiştir. Bu tez kapsamında Türkiye'de ödül kazanmış reklam çalışmalarıda incelenmiştir. Araştırma sonucunda belirlenmiş tasarım öğeleri kullanılarak, 3ds Max, SketchUp, KeyShot, Adobe Illüstratör ve Photoshop programları kullanılarak üç boyutlu ve iki boyutlu örnek reklam tasarımı yapılmış ve oyun içi kullanımı gösterilmiştir. Gelişmekte olan bu alandaki reklamcılık sektörünün ilerde, birçok yeni iş kolu ve reklam ödüllerinde yeni kategorilerin doğuracağı ve geliştireceği düşünülmektedir. Oyun içi reklam konusunda yapılan araştırma ve örnekler ileride bu alan hakkında daha verimli ve başarılı çalışmalar yapılmasına yardımcı olabilecektir. Nowadays, computer games provide great improvements with technology. Both computer games have advanced through technology and technology has had to make progress for computer games. Together with this developing sector, it has created new sub-branches in advertising. This has created new business opportunities through in-game advertising and advergame. In-game advertising has become an easy, cost-effective advertising branch that provides more accurate results in setting an audience. The historical and developmental stages of computer games are investigated and the determined games in this process are examined. This developing sector enabled advertising to create new sub-branches and created new business opportunities thanks to these branches. In this study, the concepts of advergame and in-game advertising, that became a branch in advertising categories and turned into advertising space, and examples related to these advertisements were examined. In this study, the concepts of advergame and in-game advertising under new media and examples related to these advertisements are examined. The advertisements that have participated in contests under the in-game advertising category have been researched and examined. As a result of this research, 3ds Max, SketchUp, KeyShot, Adobe Illustrator and Photoshop programs were used to design three-dimensional and two-dimensional sample advertisements. This developing advertising sector is expected to open many new business lines and open new categories in advertising awards. Research and examples about in-game advertising may help to make more efficient and successful studies in this field in the future.
Collections