İnternet alışverişlerinde algılanan tüketici risklerinin online satın alma davranışı üzerine etkisi: Türkiye-İran karşılaştırması
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
İnternet günümüzde insan yaşamının büyük ve önemli bir parçasını oluşturmaktadır. İnsanlar ihtiyaçlarının neredeyse tamamını internet üzerinden karşılamaktadır. Alışverişlerimizin çoğu da artık internet üzerinden gerçekleştirilmektedir. Bu çalışmanın amacı da Türkiye ve İran'da yaşayan internet üzerinden alışveriş yapan tüketicilerin algıladıkları risklerin satın alma davranışlarına etkisini ölçmeye yönelik gerçekleştirilmiştir. Ayrıca yaş, eğitim, gelir durumu gibi demografik özelliklerin ve risk algısı arasında anlamlı bir fark olup olmadığı araştırılmıştır. Çalışmanın ilk kısmında İnternet Gelişimi, E-ticaret ve Algılanan Tüketici Riskleri kavramlarının literatür taraması yapılmıştır. İkinci bölümde Online Alışveriş Davranışını Etkileyen Faktörler ve Oluşan Temel Alışveriş Stratejileri çalışmalarına yer verilmiştir. Çalışmanın üçüncü bölümünde ise `İnternet Alışverişlerinde Algılanan Tüketici Risklerinin, Online Satın Alma Davranışı Üzerine Etkisi: Türkiye-İran Karşılaştırması` konumuzun araştırma kısmına yer verilmiştir. Araştırma yöntemi olarak anket yöntemi uygulanmıştır. Bu doğrultuda Türkiye'de 448 kişiye, İran'da ise 409 kişiye online anket aracılığı ile anket uygulanmış ve sonuçları analiz edilip yorumlanmıştır. The internet forms a big and important part of the human life nowadays. Humans meet almost all their needs over the internet. Most of our shopping is being done over the internet. And the aim of this study is to realize the effects intended to measure the risks perceived by online shopping consumers living in Turkey and Iran on their purchasing behaviours. Furthermore, it was investigated whether there is a significant difference between demographic characteristics such as age, education, income status and risk perception. In the first part of the study, the concepts of internet development, E-commerce and the perceived consumer risks are engaged in a literatüre review. In the second part, the studies of factors that affect online shopping behaviours and composed basic shopping strategies have taken place. As for the third part, there search part of our subject `The effect of the perceived consumer risks during internet shopping on online purchasing behaviours: The comparison between Turkey and Iran` has taken place. The survey method was applied as the method of research. In that way, surveys were filled by 448 people in Turkey, As for Iran surveys were filled by 409 people via online surveys and the results were analysed and discussed.
Collections