Bireylerin sosyal medya kullanım amacının rekreasyonel aktivite tercihine etkisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bireylerin sosyal medya kullanım amacının rekreasyonel aktivite tercihine etkisini araştırmak ve bireylerin rekreasyonel aktivitelere katılırken sosyal medya kullanımının değişip değişmediğinin belirlenmesi amaçlanmıştır. Sosyal medya kullanım amacı ve sosyal medyanın rekreasyon etkinliklerine katılmada etkisini belirlemeye yönelik ölçekler ise Aymankuy vd. (2013),Cox vd. (2009), Munar vd. (2013)'nin çalışmalarından faydalanılarak geliştirilmiştir.Çalışmada kullanılan rekreasyon etkinliklerine katılmada güvenilen kaynakları belirlemeye yönelik ölçek Fotis vd. (2012)'nin çalışmasından uyarlanmıştır. Bu araştırmanın evrenini Ankara ili Çankaya ilçesinde yaşayan 20-54 yaş arası sosyal medya kullanan bireyler ile sınırlandırılmıştır. Elde edilen verilerin analiz sürecinde SPSS programı 21.0 sürümü kullanılmıştır. Verileri analizinde bireylerin sosyal medya kullanım amacını saptamak için frekans analizi yapılmıştır. Bireylerin sosyal medya kullanımı ile rekreasyonel aktivitelerine katılma etkisini belirlemek için korelasyon analizi yapılmıştır. Demografik faktörlerin, sosyal medyadan rekreasyonel aktivitelere katılmada etkisini belirlemek için t testi ve çoklu cevap şıklarına göre One Way ANOVA analizi yapılmıştır.Elde edilen verilere göre sosyal medya kullanım amacı ile rekreasyon aktivitelerine katılım etkisini belirlemek için korelasyon analizi yapılmıştır ve sonucuna göre (p<0,05) ilişki düzeyiyle etkilediği belirlenmiştir. Sosyal medyadan rekreasyon aktivitelerine katılırken sosyal medyada geçirilen süre, cinsiyet ve gelir düzeyinin etkilediği, yaş, ve öğrenim düzeyinin etkilemediği sonucuna ulaşılmıştır. The aim of this study was to investigate the effect of social media usage on individuals' preference for recreational activities and to determine whether social media usage changed while individuals participated in recreational activities.Scales to determine the purpose of social media use and the effect of social media in participating in recreation activities are given by Aymankuy et al. (2013), Cox et al. (2009), Munar et al. (2013).The scale used to determine the trusted sources for participation in recreation activities used in the study Fotis et al. (2012).The population of this study was limited to individuals using social media between the ages of 20-54 living in Çankaya district of Ankara.SPSS program version 21.0 was used for the analysis of the obtained data.In the data analysis, frequency analysis was performed to determine the purpose of using social media.Correlation analysis was conducted to determine the effect of social media usage and participation in recreational activities of individuals.In order to determine the effect of demographic factors on participation in recreational activities from social media, one way ANOVA analysis was performed according to t test and multiple response options.According to the data obtained, correlation analysis was conducted to determine the effect of participation in recreation activities with the purpose of using social media and it was determined that it affected by the relationship level (p <0.05).While participating in recreation activities from social media, it was concluded that the time spent on social media, gender and income level did not affect age, education level and income status.
Collections