Osmanlı`dan Cumhuriyete askeri ve sivil havacılık eğitimi (1911-1950)
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Türk havacılık tarihi ve bununla birlikte havacılık eğitiminin resmi tarihçesi 1911'de yurtdışına gönderilen Yusuf Kenan ve Fesa Beyler ve bu yıl içerisinde kurulan Tayyare Komisyonu ile başlar. Bu dönemde başlayan uçak merkezli havacılık çalışmaları Türk toprakları içerisinde halen devam etmekte ve bu çalışmalar üzerine koyarak ilerlemektir. Türk havacılığının başına getirilen Süreyya Bey anılarında bu göreve getirilişini anlatırken kendisine yapamayacağı bir görevin verilmediğinin belirtildiğini söyler. 1911 yılı tamamlanmadan İstanbul Yeşilköy'de bu gün halen daha vasfını korumaya devam eden Türk havacılığının yuvası konumunda olacak olan tesislerin temeli atılmış ve bu tesislerin içerisinde bir uçuş alanı, bir havacılık okulu ve bu okula bağlı olan ve Türk havacılığının ilk birliği olan bir havacılık birliği oluşturulmuştur. Havacılığın miladı olarak kabul edilen bu tarihle beraber 1911-1916 arası tek kişilik eğitim uçaklarıyla eğitim gerçekleştirilmiş 1916'yla beraber günümüze en yakın olan eğitim sisteminin kullanılmasına başlanmıştır. Bu çalışmanın amacı 1911'de Yeşilköy'de başlayan havacılık eğitiminin 1950'ye kadar geçen süreçte geçirmiş olduğu aşamaların incelenmesi ve değerlendirilmesidir. The history of Turkish aviation and the official history of aviation education begins with Yusuf Kenan and Fesa Bey who were sent abroad in 1911 and the Aviation Commission established in this year. Aircraft-based aviation studies that began during this period are still ongoing within Turkish territory and are progressing by putting it on. Süreyya Bey, who was appointed as the head of Turkish aviation, said in his memoirs that he was told that he was not given a mission he could not do. Before the completion of 1911, an airfield, an aviation school and the first Turkish aviation association affiliated to this school were established in Yeşilköy, Istanbul. With this date, which was accepted as the turning point of Turkish aviation, training was carried out with single-seat training aircraft between 1911-1916 and in 1916, the education system which was closest to the present day was started to be used.The aim of this study is to examine and evaluate the phases of the aviation training that started in Yeşilköy in 1911 until 1950.
Collections