Marka farkındalığı yaratma sürecinde etkileyici pazarlamanın etkisi: Ajans bakış açısından bir inceleme
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Teknolojinin gelişmesiyle beraber her geçen gün her alanda hayatımızın birçok alanını doğrudan etkilerken, pazarlama alanıda bu büyük değişikliklerden payını almıştır. Pazarlama alanında yaşanan değişikliklerin en önemlisi tek yönlü bilgi akışının olduğu geleneksel pazarlamanın yerini, çift yönlü bilgi akışının sağlandığı sosyal medyada kullanılmaya başlayan yeni pazarlama uygulamalarının öne çıkmasıdır. Bu yeni pazarlama uygulamalarının bir taneside nüfuzlu (influencer) pazarlamadır. Nüfuzlular sosyal medya mecralarında oluşturdukları içeriklerle elektronik ağızdan ağıza (eWOM) iletişiminin önderliğini yapmaktadır. Tüketici satın alma karar sürecinde; bir ürünü satın almadan önce deneyimlemek istemesi ya da kendisine benzer güvendiği kişilerin deneyimlerinden faydalanmak istemesi nüfuzlu pazarlamayı önemli bir uygulama haline getirmiştir. Yapılan birçok araştırma tüketicilerin kendi yakın çevresine güvendiği kadar nüfuzlulara da güvendiğini ortaya koymuştur. Dolayısıyla işletmelerde nüfuzlu pazarlama için bütçe ayırmakta ya da ayrılan bütçelerin miktarını arttırmaktadır. Çalışmanın amacı nüfuz pazarlamasının (influencer marketing) marka farkındalığı üzerine etkisi olduğunu ortaya koymaktadır. Araştırmanın birinci bölümünde marka, markalaşma ve marka farkındalığı detaylı olarak incelenmiş, ikinci bölümde ise nüfuz pazarlaması ve kazandırdıkları hakkında literatür bilgileri üzerinde durulmuştur. Son olarak üçüncü bölümde ise seçilen örneklerden veriler nitel araştırma yöntemlerinden biri olan görüşme yöntemi kullanılarak toplanmış ve yorumlanmıştır. Every passing day, with the developments in technology, many areas in our lives are influenced. Marketing sector also takes its share of these big changes. The most important change in the marketing sector is the change of one-way information flow with the two-way information flow. In social media that provides two-way information flow, new marketing techniques have emerged. One of these techniques is the influencer marketing. Influencers leading the electronic word-of-mouth communication (eWOM) with the contents they created. Consumers' desire to experience a product before buying it or to benefit from the experience trusted people similar to him makes the influencer marketing more important. According to many studies, it was revealed that consumers rely on the influencers as well as they rely on in their inner circle. Therefore, companies budget for influencer marketing or increase their budget for this. The aim of the study is to show that influencer marketing affects brand awareness. In the first chapter of the study, brand, branding and brand awareness concepts are examined in detail. In the second chapter, information on influencer marketing was collected from literature and its benefits are discussed. Finally, in the third chapter, a qualitative research method, the interview method is used to collect data from selected samples and the collected data is interpreted.
Collections