Anaokulu eğitim programının öğretmen görüşleri çerçevesinde değerlendirilmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmada anaokullarında uygulanan programın, program tasarı ve uygulamasında yer alan unsurlara uygunluğu ayrıca programın uygulanmasında karşılaşılan yetersizliklerin nasıl giderileceği öğretmen görüşleri çerçevesinde incelemeye çalışılmıştır.Kullanılan veriler Ardahan Mili eğitim, Iğdır Milli eğitim ve Kars Milli Eğitim bünyesinde yer alan anaokulunda çalışan öğretmenlerden anket yöntemiyle elde edilmiştir. Bu veriler üzerinde frekans(f) ,ortalama(X) ve yüzdelik(%) gibi istatistiksel işlemlerden yararlanıp, yorumlamalar yapılmıştır.Araştırma bulguları; anaokulu programında yer alan psikomotor beceriler ile özbakım becerilerinin gelişimiyle ilgili hedef ve davranışların gerçekleşme düzeyinin yüksek; bilişsel alan ve dil alanı ile sosyal-duygusal alanla ilgili hedef ve davranışların gerçekleşme düzeyinin ota düzeyde olduğuna ve anaokulu eğitim programındaki etkinliklerin dağılımının yeterli olduğuna işaret ediyor. Ancak, zenginleştirici etkinliklere ihtiyaç duyulduğuna işaret ediyor. Ailelerin uygulanan programı desteklemelerinin gerekli olduğuna işaret ediyor. Programda yer alan hedef ve davranışların yeniden düzenlenmesi konusunda öğretmenler arasında görüş ayrılıkları olduğuna işaret ediyor. In this research, the appropriateness of the programme, which is used in the kindergarten schools, to the programme draft and the elements which are included in its application, is analysed. In addition, from the prespective of teachers the ways in which inadequacies encountered in the application of the programme can be solved are dealt with. To reach this aim, nursey school programme has been evaluated from the view of teachers.The data used have been gained by using the questioneire method to the nursey school teachers working in Ardahan, Iğdır and Kars. Some conclusions and commets have been reached by using statistical operations such as frequency distribution percentageThe research findings indicate that the realisation levels of goals and behaviours related to development of psychomotor and self-care skills are high; the realisation level of cognitive, languistic and socio-emotional development is middle; distribution of activities taking place nursery school educational programme is adequate. However, the findings also indicate thet extra activities are needed, families should support the programme which is applied but there is disagrement between teachers in relation to restructing of goals and behaviours which take place in programme.
Collections