Kitsch sanat üzerine denemeler
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmanın amacı, özellikle 1980'lerden sonra yaygınlaşan popüler sanat içinde kentleşme, endüstrileşme ve gelişen teknolojik yaşam etkisiyle ortaya çıkan Kitsch olgusunun, estetik, beğeni, haz ve beraberinde gelişen tüketim taleplerini nasıl etkileyip, farklılaştırdığının belirlenmesidir. Araştırmanın kapsamını, estetik olgusu ile ilgili düşünür görüşleri ve Kitsch kavramının ortaya çıkma nedenleri, toplumun yaşam koşullarında nasıl yer edinip, zevklerini ve tüketimlerini etkilediğine dair uzman görüşleri oluşturmaktadır. Özellikle 20. Yüzyıl içinde üretilmiş çeşitli ürünlerin geniş kitlelere ulaştırılmaya çalışılmasıyla ortaya çıkan Kitsch ve Kitsch Ürünler, kitle iletişim araçlarının da etkisiyle, büyük sermayeleri yöneten güçler tarafından toplumun geneline empoze edilen bir yaşam şekli olmuştur. Zengin ve ünlü kişilerin yaşam tarzlarına özenen bu kitlenin benzerine sahip olma isteği hızlı, ucuz ve niteliksiz üretimin artmasına neden olmuştur. Arz-talep ilişkisi sanatın içine sokularak, hem sanat eseri hem de sanatçı kitsch nesnesine dönüştürülmüştür. Sanatlarından ziyade isimleri ile gündemde olmaya çalışan sanatçılar da markalaşıp kitsch kültürünün gölgesinde kalmıştır. Elde edilen bilgiler ışığında görüyoruz ki Kitsch kavramının sanat olup olmadığı konusunda farklı görüşler vardır. Kitsch'in sanat olmadığı yönündeki görüşlerin yaygınlığı bir gerçekken, hayatın monotonluğu ve baskısı karşısında halkın gündelik hayatına bazı geçici de olsa zevkler ve hazlar katan Kitsch için halkın sanatı olabilir mi sorusu zihinleri daha uzun süre meşgul edeceğe benziyor. The aim of this study is to determine how Kitsch phenomenon, which has emerged with the influence of urbanization, industrialization and technological development in popular art, which has become widespread especially after 1980s, affects and differentiates the demands of aesthetics, taste, pleasure and the evolving consumption. The scope of the research, the thinker's views on the aesthetic phenomenon and the reasons for the emergence of the concept of, Kitsch ın constitute the expert opinions on how the society affects the tastes and consumption of living conditions. Kitsch and'Kitsch Products', which emerged especially by trying to reach the wide masses of various products produced in the 20th century, have been a life style imposed on the whole society by the forces that govern the big capitals by the influence of mass media. The desire to have a similarity of this mass to the rich and famous people's lifestyles led to an increase in fast, cheap and unqualified production. The relationship between supply and demand has been transformed into art and transformed into a work of art and artist kitsch. The artists who are trying to be on the agenda with their names rather than their arts have also been branded and shadowed by the kitsch culture. In the light of the information obtained, we see that there are different opinions about whether the Kitsch concept is an art. While the prevalence of the views that Kitsch is not art is a reality, the question of whether Kitsch can be the art of the people, which adds some pleasures and joy to the daily life of the people in the face of the monotony and oppression of life, seems to keep minds longer.
Collections