Show simple item record

dc.contributor.advisorBozkuş, Cevdet
dc.contributor.authorYeşiltaş, Erkan
dc.date.accessioned2020-12-29T08:56:19Z
dc.date.available2020-12-29T08:56:19Z
dc.date.submitted2006
dc.date.issued2020-12-14
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/374329
dc.description.abstractaraç - gereçlerle desteklenençağdaş öğretim yönteminin uygulandığı deney grubu ile geleneksel öğretimyöntemlerinin uygulandığı kontrol grubunun arasındaki başarı puanlarının sınamakmaksadıyla yapılmıştır. Bu şekilde ilköğretim okullarında sosyal bilgiler dersi fizikicoğrafya konularının öğretiminde araç - gereç kullanımının öğrencilerin başarısıüzerindeki etkisinin ne düzeyde olduğu ortaya çıkarılmaya çalışılmıştır.Araştırmanın uygulama bölümü iki safha halinde gerçekleştirilmiş birincisafhada, Kars İli Merkez İlçesi'nde görev yapmakta olan 21 sosyal bilgileröğretmenine, öğrencilerin `Coğrafya ve Dünyamız` ünitesiyle ilgili bilgi düzeylerineilişkin düşüncelerinin sorulduğu 20 soruluk bir anket formu uygulanmıştır. İkincisafhada ise 2005 - 2006 eğitim - öğretim yılının ikinci yarıyılında, Kars İli Merkezİlçesi Atatürk İlköğretim Okulu'nda altıncı sınıfta öğrenim görmekte olan 78 öğrenciüzerinde gerçekleştirilmiştir. Ölçme aracı olarak kullanılan başarı testi tümöğrencilere ön test ve son test olarak uygulanmıştır. Araştırma bulguları, başarıaçısından, araç - gereçlerle desteklenerek öğretimin sağlandığı deney grubunun,geleneksel yöntemin uygulandığı kontrol grubuna nispetle daha başarılı olduğunugöstermiştir.Anahtar Kelimeler: Sosyal Bilgiler, Sosyal Bilgiler Öğretimi, FizikiCoğrafya, Coğrafya Öğretimi, Araç - Gereç.
dc.description.abstractThis study has been worked for the testing the success points between theempirical (experimental) group, in which a contemporary and modern teachingtechnique supported by some teaching technologies and materials has been used,with the control group, in which the traditional teaching techniques have been usedwhile teaching the physical geography subjects of the lesson of social sciences in theprimary school.This research has been realized in two phases and in the first phase aquestionnaire with twenty questions has been prepared and applied to the teachers tounderstand the thoughts of the students dealing with the unit of `Geography and OurWorld`. In the second phase, it has been applied to 78 students in the sixth academicyear of Atatürk Primary School in the Central Town of Kars City during the secondacademic year of 2005 - 2006.According to the data of this research; it has been understood that the successof the experimental group, in which the teaching activities have been supported bysome teaching materials, scored more success than the control group, in which thetraditional teaching technique has been used.Key Words: Social Sciences, Teaching Social Sciences, Physical Geography,Teaching Geography, Materials.IIen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectCoğrafyatr_TR
dc.subjectGeographyen_US
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleSosyal bilgiler fiziki coğrafya konuları öğretiminde araç-gereç kullanımının öğrencilerin başarı düzeylerine etkisi (Kars ili örneği)
dc.title.alternativeThe Influence of using materials on the success level of the students in teaching the subjects of social sciences in physical geography (the sample of Kars province)
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-12-14
dc.contributor.departmentİlköğretim Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid157477
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityKAFKAS ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid190921
dc.description.pages123
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess