Sosyal bilgiler fiziki coğrafya konuları öğretiminde araç-gereç kullanımının öğrencilerin başarı düzeylerine etkisi (Kars ili örneği)
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
araç - gereçlerle desteklenençağdaş öğretim yönteminin uygulandığı deney grubu ile geleneksel öğretimyöntemlerinin uygulandığı kontrol grubunun arasındaki başarı puanlarının sınamakmaksadıyla yapılmıştır. Bu şekilde ilköğretim okullarında sosyal bilgiler dersi fizikicoğrafya konularının öğretiminde araç - gereç kullanımının öğrencilerin başarısıüzerindeki etkisinin ne düzeyde olduğu ortaya çıkarılmaya çalışılmıştır.Araştırmanın uygulama bölümü iki safha halinde gerçekleştirilmiş birincisafhada, Kars İli Merkez İlçesi'nde görev yapmakta olan 21 sosyal bilgileröğretmenine, öğrencilerin `Coğrafya ve Dünyamız` ünitesiyle ilgili bilgi düzeylerineilişkin düşüncelerinin sorulduğu 20 soruluk bir anket formu uygulanmıştır. İkincisafhada ise 2005 - 2006 eğitim - öğretim yılının ikinci yarıyılında, Kars İli Merkezİlçesi Atatürk İlköğretim Okulu'nda altıncı sınıfta öğrenim görmekte olan 78 öğrenciüzerinde gerçekleştirilmiştir. Ölçme aracı olarak kullanılan başarı testi tümöğrencilere ön test ve son test olarak uygulanmıştır. Araştırma bulguları, başarıaçısından, araç - gereçlerle desteklenerek öğretimin sağlandığı deney grubunun,geleneksel yöntemin uygulandığı kontrol grubuna nispetle daha başarılı olduğunugöstermiştir.Anahtar Kelimeler: Sosyal Bilgiler, Sosyal Bilgiler Öğretimi, FizikiCoğrafya, Coğrafya Öğretimi, Araç - Gereç. This study has been worked for the testing the success points between theempirical (experimental) group, in which a contemporary and modern teachingtechnique supported by some teaching technologies and materials has been used,with the control group, in which the traditional teaching techniques have been usedwhile teaching the physical geography subjects of the lesson of social sciences in theprimary school.This research has been realized in two phases and in the first phase aquestionnaire with twenty questions has been prepared and applied to the teachers tounderstand the thoughts of the students dealing with the unit of `Geography and OurWorld`. In the second phase, it has been applied to 78 students in the sixth academicyear of Atatürk Primary School in the Central Town of Kars City during the secondacademic year of 2005 - 2006.According to the data of this research; it has been understood that the successof the experimental group, in which the teaching activities have been supported bysome teaching materials, scored more success than the control group, in which thetraditional teaching technique has been used.Key Words: Social Sciences, Teaching Social Sciences, Physical Geography,Teaching Geography, Materials.II
Collections