Show simple item record

dc.contributor.advisorÇınar, Recai
dc.contributor.authorAslan, Filiz
dc.date.accessioned2020-12-29T08:55:58Z
dc.date.available2020-12-29T08:55:58Z
dc.date.submitted2007
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/374190
dc.description.abstract1970'li yıllardan itibaren ortaya çıkan yeşil pazarlama kavramı ürünün üretimi,tüketimi ve tüketimden sonra yok olana kadar tüm ürün yaşam seyri boyunca etkili bir rolüstlenmektedir. Türkiye'de emekleme dönemini yaşayan yeşil pazarlama kavramı ve yeşiltüketici kitlesinin oluşumuyla beraber yeşil ürüne olan duyarlılığın artması araştırmanınkonusunu oluşturmaktadır.Bununla birlikte, Türkiye'deki pazarlama faaliyetleri kapsamında gelişmiş ülkelerdekikadar yeşil tüketicinin taleplerini karşılayacak uygulamaya rastlanmamaktadır. Buna rağmençevreye olan duyarlılığın artmasıyla beraber yeşil pazarlamaya olan ilginin de arttığıgörülmektedir. Bu ilginin yeşil ürün satın alma davranışına yansıyıp yansımadığını saptamakiçin Kafkas Üniversitesi öğrencilerine yönelik anket çalışması yapılarak, öğrencilerin çevreyekarşı tutumları ve çevreyle dost ürünleri kullanma eğilimleri belirlenmeye çalışılmıştır.
dc.description.abstractThe concept of green marketing that occurred since 1970 has an effective role inproduction, consumption and removing churn after consumption of product along all productlife-cycle. Green marketing that lived creeping term in Turkey and increasing of sensitivityabout green product with originating mass of green marketing is constituted the topic of study.However contain marketing activities in Turkey about covering green consumer?sdemand; there are no enough applications as developed countries. Although, it is seemed thatinterest about green marketing increases with rise of ecological sensitivity. Because ofdetermining this interest whether reflect in behavior of purchasing green product, it is tried todesignate if students aimed at environmental attitudes by doing a questionnaire study onstudents of Kafkas University.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleYeşil pazarlama faaliyetleri çerçevesinde Kafkas Üniversitesi öğrencilerinin çevreye duyarlı ürünleri kullanma eğilimlerini belirlemeye yönelik bir araştırma
dc.title.alternativeA study intended for determining environmental products tendency of Kafkas University students within green marketing activities
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİşletme Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid9013856
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityKAFKAS ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid211093
dc.description.pages80
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess