İlköğretim de okul aile etkileşimi hangi düzeyde gerçekleşmektedir ( Kars ili örneği)
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu arastırma; 2006?2007 egitim- ögretim yılında ilkögretim ikinci kademedüzeyinde görev yapan okul yöneticileri ve ögretmenlerin olusturdugu genis birörnekleme egitim kurumlarıyla aileler arasında saglıklı bir etkilesim ve isbirligininsaglanmasına yönelik mevcut durum hakkındaki ögretmenlerin bakıs açılarını tespitetmek amacıyla yapılmıstır. Okulların ailelerden çocukların egitsel deneyimleriyle ilgiliolarak taleplerinin belirlenmesi, ailesel katılımın çocukların egitsel basarıları açısındanne tür pratik sonuçlar ortaya koyabilecegi, uygulamalarla ilgili eksikliklerin tespiti ve bueksikliklerin düzeltilmesi için somut öneriler gelistirmek açısından önemlidir.Arastırmanın örneklemini Kars ili merkezindeki ilkögretim okullarında görevyapan görev yapan 102 ikinci kademe ögretmen olusturmaktadır. Çalısmaya katılanögretmenlere 30 sorudan olusan 5'li likert türü bir ölçek uygulanmıstır. Elde edilenveriler SPSS10 programında analiz edilmis yüzdelik ve frekans hesaplamalarıkullanılarak yorumlanmıstır.Sonuç olarak; okul aile etkilesimi ile ilgili eksiklikler belirlenmis, bu eksikliklerögretmen görüslerine dayalı olarak ortaya konmus ve okul ile aile arasındaki etkilesimlibir iliski saglanabilmesi için gerekli önerilerde bulunulmusturAnahtar Kelimeler: Aile Okul sbirligi, Ailesel Katılım This research, based on a large sample consisting of teachers and administraterswho were working second-echelon of primary schools, is conducted to determineteachers? views on how to establish a healthy interaction and cooperation betweeneducational institutions and families. Determining the demands of schools from parentsregarding the students?educational experiences and what kinds of practical result thefamiliar participation can set forth in terms of students? educational success, areimportant in determining echelon the deficiencies related to practices and developingconcrete suggestions in order to repair these deficiencies.The sample of this research is consisted of 102 second-echelon teachers workingin elementary schools located in teh center of Kars. A five-point likert type scalacomposed of 30 question have been applied to the teachers who participated in thestudy. The data obtained has been interpreted by using percentage and frequencycalculations analyzed in teh SPSS-10 program.In conclusion, defiencies concerning the interaction between schools andfamilies have been determined, these defiencies have been set forth based on teachers?views and necessary suggestion have been made to establish an interactive relationshipbetween the school and the family.Key words: Cooperation of family and school, familiar attande
Collections