SIMLIB: A class library for object-oriented simulation
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
ÖZET SIMLIB: NESNEYE- YÖNELİK BENZETİM İÇİN BİR SINIF KÜTÜPHANESİ Oğuz Işıklı Bilgisayar ve Enformatik Mühendisliği, Yüksek Lisans Danışmanlar: Doç. Dr. Varol Akman ve Prof. Dr. Akif Eyler Temmuz 1993 Benzetim, karar verme sistemlerinde çok yaygın şekilde kullanılan teknikler den biridir. Bir gerçel dünya sisteminin matematiksel olarak modellenmesi, benzetim analistinin temel bir görevidir. Model gerçekleştiriminde hangi bil gisayar programlama dilinin kullanılacağı da önemli bir konudur. Bu alan daki son araştırmalar, benzetim uygulamaları ile nesneye yönelik program lama arasındaki yakın benzerlikler üzerinde yoğunlaşmıştır. Bu tezin amacı, kesikli-olay benzetim uygulamalarında nesneye yönelik yaklaşımın kullanımını araştırmaktır. Tezde, bir benzetim programının temel bileşenlerini sağlayan bir sınıf kütüphanesi tanıtılmaktadır. Yaklaşımın avantaj ve dezavantajları üç prototip uygulamanın yardımıyla tartışılmaktadır: tek-kuyruk/tek-işgören sistemi, üretim-hattı sistemi ve asansör sistemi. Anahtar Sözcükler: Kesikli-Olay Benzetimi, Nesneye- Yönelik Programlama, Nesneye- Yönelik Tasarım, Sınıf Kütüphaneleri, C++ Programlama Dili, Tek- Kuyruk/Tek-İşgören Sistemleri, Üretim-Hattı Sistemleri, Asansör Sistemleri. ABSTRACT SIMLIB: A CLASS LIBRARY FOR OBJECT-ORIENTED SIMULATION Oğuz Işıklı M.S. in Computer Engineering and Information Science Advisors: Assoc. Prof. Varol Akman and Prof. Akif Eyler July, 1993 Simulation is one of the most widely used techniques in decision making. Math ematical modeling of a real world system is a major task of the simulation analyst. The selection of a computer language for implementing the model is also important. Recent research in this area has focused on the compatibility between simulation implementations and the object-oriented paradigm. It is the purpose of this thesis to explore the use of an object-oriented approach for the implementation of discrete event simulation applications. We present a class library which provides the skeletal elements of a simulation. The ad vantages and the disadvantages of the approach are discussed with the help of three prototype implementations: the single-queue/single-server system, the production-line system, and the elevator system. Keywords: Discrete Event Simulation, Object-Oriented Programming, Object- Oriented Design, Class Libraries, C++ Programming Language, Single-Queue/ Single-Server Systems, Production-Line Systems, Elevator Systems. IV
Collections