İlköğretim ikinci kademe öğrencilerinde su bilinci
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmanının amacı, ilköğretim ikinci kademe öğrencilerinin su kullanım Tasarruf ve koruma konularında bilinç düzeylerini belirlemek ve bu konuyla ilgili mevcut durumu tespit ederek bazı öneriler sunmaktır.Araştırmanın örneklemini 2008-2009 öğretim yılı 1. yarıyılında, araştırmaya ait hedefleri ortalama olarak yansıtacağı düşünülen Kars ili merkez Atatürk İ.Ö ,Namık Kemal İ.Ö, Toki İ.Ö, Mihralibey İlköğretim okullarındaki 234 adet 7.ve 8.sınıf öğrencileri oluşturmaktadır.Çalışmada öğrencilerin bilgi bilinç ve tutum düzeylerini ölçmek değerlendirmek amacıyla 1 testten ve toplam 25 sorudan oluşan Likert tipi, 5 seçenekli bir ölçek kullanılmış olup ölçeğin içerik geçerliliği konuyla ilgili uzman görüşleriyle onaylanmıştır. Güvenirliğini belirlemek için test 8. sınıf öğrencilerinden 104 kişiye uygulanarak, Cronbach Alpha değeri (r =.622) olarak bulunmuştur. Güvenirliğe ait sonuçların olumlu çıkmasını müteakip esas uygulamaya geçilmiştir testin uygulandığı guruplara eşit süre verilmiştir.Araştırma verilerinin analizi, ?SPSS 12,0 for Windows? programı kullanılarak yapılmıştır. Veriler üzerindeki değerlendirme t testi bağımsız gruplar t-testleri Annova ve Tukkey testleri yardımıyla yapılmıştır.Çalışmanın verileri su kullanım tasarruf ve koruma konularında öğrenciler arasında anlamlı bir fark bulunmadığını ortaya koymaktadır. Diğer taraftan, veriler aynı zamanda öğrencilerin su ile ilgili bilgi bilinç ve davranışları arasında tutarsızlıklar olduğuna işaret etmektedir.Anahtar kelimeler: Su, Su Bilinci, Su Eğitimi The purpose of this study is to determine second echelon of primary school students? level of consciousness about using, saving and protecting water. On the basis of findings some suggestions were made.The sample of this study consists of 234 seven and eight grade students attending Atatürk, Namık Kemal, Toki, and Mihrali Bey primary schools in 2008-2009 educational year.In this study a test was applied to measure levels of knowledge, consciousness and attitudes of students. More specifically in this study five-scale-Likert type test was applied and content validity is confirmed by specialists? views. In order to determine reliability, a test was applied to 104 eight grade students and value of Cronbach Alpha was found as R: .622. After obtaining this result of the reliability of the test, it was applied to all groups and equal duration was given to them.Data were analyzed through SPSS 12.0. Assessment on data was done on the basis of T test, independent groups T-Tests, Annova and Tukkey tests.The findings of this study indicate that there is no meaningful difference between schools and classes, yet it is also found that students? knowledge, consciousness and attitudes related to water are incoherent.Key Words: Water, Water consciousness, Water education.
Collections