Errors committed in the composition papers of the students studying in the department of English language and literature at Kafkas University
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmanın ana amacı Kafkas Üniversitesi İngiliz Dili ve Edebiyatı Bölümü öğrencilerinin yazılı kağıtlarındaki dilbilgisel hataları araştırmak ve sınıflandırmaktır. İngilizceyi yabancı bir dil olarak öğrenme sürecinde olan Türk öğrencileri, her iki dilin kuralları birbirinden çok farklı oldukları için, İngiliz dilinin kurallarını benimsemede bazı zorluklarla karşılaşıyorlar. Bu çalışmada, 33 öğrencinin 280 tane hatası analiz edildi ve sınıflandırıldı. Sonuçlar ilk başta kategorilere daha sonra alt kategorilere ayrılmıştır. Sonuçlar İngilizceyi yabancı bir dil olarak öğrenme sürecindeki hata yapma sürecini gösteriyor. Bu yüzden, bu çalışma İngilizce öğrenen öğrencilerin hata analizleri hakkında yabancı dil öğretmenlerinin ve araştırmacıların kısa bir bilgiye sahip olmalarına yardımcı olabilir. This study?s main goal is to seek and classify the grammatical errors in the papers written by the students studying at the Department of English Language and Literature at Kafkas University. Turkish students who are on the process of learning English as a foreign language face some difficulties in acquiring the grammatical rules of English as these two languages are very different from each other. In this study, 280 errors of 33 students were analyzed and classified in details. The results were first classified in categories and after that subcategories. The results show the process of committing errors in learning English as a foreign language. So, this study may help foreign language teachers and the researchers to have a brief information of Error Analysis of students learning English.
Collections