Örgütsel öğrenmede işgören eğitiminin ve gelişiminin rolü: Bir araştırma
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışma ile işletmelerdeki eğitim faaliyetleri sonucu gerçekleşecek olan eğitim transferinin, örgütsel öğrenmeye etkisi hakkında çalışanların algısının belirlenmesi amaçlanmıştır. Bu kapsamda geçmişte yapılmış çalışmalardan yararlanılmış, geçerliliği ve güvenilirliği ispatlanmış Örgütsel Öğrenme ve Eğitim Transferi ölçekleri veri toplama aracı olarak kullanılmıştır. Verilerin toplanabilmesi merkezi bir holding kuruluşundaki 205 beyaz yaka personeline e-mail olarak anket uygulaması ile gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın örneklemini ise, 172 beyaz yaka personeli oluşturmaktadır. Uygulama sonucunda elde edilen verilerin çözümlenmesinde bir istatistik paket programından yararlanılmıştır. Elde edilen veriler Shapiro-Wilk Testi uygulanarak incelenmiştir. Araştırmaya katılanların örgütsel öğrenme ve eğitim transferine yönelik görüşlerinin karşılaştırılmasında Mann Whitney U Testi ve Kruskal Wallis H Testi uygulanmış, katılımcıların örgütsel öğrenmeye yönelik görüşleri ile eğitim transferine yönelik görüşleri arasındaki ilişkinin tespitinde korelasyon analizine yer verilmiştir. Elde edilen veriler ise ilgili bölümlerde tablolaştırılarak sunulmuştur. Araştırma verilerinin analizi sonucunda; eğitim ve gelişim faaliyetlerine verilen önem ile örgütsel öğrenme arasında anlamlı bir ilişki olduğu tespit edilmiştir. Elde edilen neticeler çerçevesinde holding çalışanları ve benzer sektör temsilcileri ile bu konuda çalışma yapacak araştırmacılara öneriler sunulmuştur. In this research, it is aimed to determine the perception of employees about the effect of training transfer on organizational learning which will be realized as a result of training activities in enterprises. In this context, the data obtained from past studies, validity and reliability of the Scale of Organizational Learning and Education Transfer Scale were used as data collection tool. Data collection was carried out by e-mail survey of 205 white collar personnel in a central holding company. The sample of the research is composed of 172 white collar personnel. A statistical package program was used to analyze the data obtained as a result of the application. The obtained data were examined by applying Shapiro-Wilk Test. Mann Whitney U Test and Kruskal Wallis H Test were used to compare the opinions of the participants about organizational learning and education transfer, correlation analysis was used to determine the relationship between the participants' views on organizational learning and their views on educational transfer. The data obtained are tabulated in the relevant sections. As a result of the analysis of the research data; it was found that there is a significant relationship between the importance given to training and development activities and organizational learning. Within the framework of the results obtained, suggestions were presented to the employees of the holding and similar sector representatives and the researchers who will work on this subject.
Collections