İlköğretim 1. kademede yaratıcı drama yönteminin öğrencinin akademik başarısına etkisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Çocuğun İlköğretimde aldığı eğitimin ileriki yıllarda kişiliği ve akademik başarısı üzerinde büyük bir etkiye sahip olduğu yapılan araştırmalarda ortaya konmuştur. Dolayısıyla başarılı bir eğitim için sağlam temellerin atıldığı İlköğretim yılları önemlidir. Çağdaş yöntemlerde, öğretmen öğrencinin akademik başarısını artırma, öğrenmesini kolaylaştırma, öğrenciye rehberlik etme, öğrenciyi sürekli güdüleme ile yükümlüdür. Etkili eğitim ve öğretim süreçleri de kendiliğinden gerçekleşmemektedir. Bu durum, öğretim yöntemlerinden yararlanılarak planlanır ve gerçekleştirilir.Bu çalışmanın temel amacı, aktif öğrenmenin en önemli yöntemlerinden biri olan yaratıcı drama yönteminin, İlköğretim 1.kademede Türkçe dersinde akademik başarıyı artırmada ne derece etkili olduğunu ortaya koymak ve elde edilen veriler doğrultusunda öneriler geliştirmektir.Araştırmanın örneklemini 2008?2009 eğitim-öğretim yılı Kars Merkez Alaca Köyü İlköğretim Okulu ve Kars Merkez Halefoğlu İlköğretim Okulu 1.Kademeye devam eden 5. sınıflardaki öğrenciler oluşturmaktadır.Uygulanan anket 20 soruluk başarı testidir. Çalışmanın deneysel yöntem aşamasında 25 öğrenci kontrol grubu, 25 öğrenci deney grubu olarak belirlenip, ön test uygulanmıştır. Kontrol grubunda seçilen ünite, geleneksel yöntem kullanılarak anlatılmıştır. Aynı ünite deney grubunda ise ?yaratıcı drama yöntemi? ile işlenmiştir. Ünite bittikten sonra öğrencilere son test uygulanmıştır. Elde edilen sonuçlar ışığında deneysel yöntem grubuna aritmetik ortalama, standart sapma hesabı ile `t'testi uygulanmıştır.Araştırma sonuçlarına göre, yaratıcı dramanın uygulandığı deney grubu ile geleneksel yöntemin uygulandığı kontrol grubu arasında farklılık olduğu görülmüştür. Elde edilen bulgular, yaratıcı drama ile öğretimin öğrencinin akademik başarısını artırmada daha etkili olduğunu göstermektedir. It is put forward that the students education from the first years effects their personality and academic success in future. Primary school years are very important for students? basic education. In modern methods teachers? important roles are to reinforce academic success, facilitator, guider and motivator. Active training and teaching process doesn?t happen by itself. Thus, process is planned and practiced with the help of teaching methods.This study?s basic aim is to show how, one of the active learning, drama effects primary school Turkish lesson academic success and offer some suggestions across the results.The study is exemplified in 2008-2009 training and learning years in Kars Alaca Village Primary School and in Kars Halefoğlu Village Primary School with first degree students who go on 5th class.This guestionnaire is a 20 guestions achievement test. In this experimental study it is determined 25 students for ?experimental group? and 25 students for ?control group? them the first test is carried out. The unit is told with traditional methods to control group and the some unit is told with creative drama to experimental group. After the unit, the last test is carried out. By the help of obtained results experimental group had grade point avareges and the other group had with standard devition `t? test is carried out.According to this study there are differences between the experimental group and control group. The study shows that teaching with creative drama is more effective for the reinforcement of students? academic success.
Collections