Object-oriented motion abstraction
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
ÖZET NESNEYE YÖNELİK HAREKET SOYUTLAMASI Bilge Erkan Bilgisayar Mühendisliği ve Enformatik Bilimleri Bölümü Yüksek Lisans Tez Yöneticisi: Prof. Bülent Özgüç Eylül 1993 Bir animasyon dizisi üretiminde önemli bir problem hareketi tanımlamak ve denetlemek için verilmesi gereken çok yoğun bilgidir. Karmaşık animasyon dizilerinin üretimi, bu dizilerin bazı soyutlanmış diziler üzerine kurulmasıyla, daha az miktarda bilgi vererek olasıdır. Soyutlama, önemli özelliklerin ön plana çıkartılıp önemli olmayanların gizlenmesi şeklinde bir yapılaşma ile karmaşıklıkla başa çıkılmasını sağlar. Bizim çalışmamızda, nesneye yönelik kavramlar yardımıyla, karmaşık animasyon dizileri hazırlanması için hareket soyutlaması yapılmıştır. Bir animasyon dizisinin ara çerçevelerinin üretiminde parametrik anahtar-çerçeve interpolasyon tekniği kullanılmıştır. Bu teknikte, akıcı ara çerçeveler üretilmesi için modelin parametreleri interpole edilir. Çalışmamızda, bir modelin hareketini ifade eden parametreler, yer, yön, büyüklük, şekil ve renk tir. Yön değişimleri birim quaternionlax ile gerçekleştirilmektedir. Yeterli ve iyi bir kinetik denetim sayesinde dinamik hareketin iyi bir hayali görünümü ver ilebilir. Bu nedenle zamanlama ve yavaş giriş, yavaş çıkış denetimleri sağlanmışır. Anahtar kelimeler: Nesneye yönelik animasyon, parametrik anahtar-çerçeve interpolasyonu, hareket soyutlaması, quaternionlax ABSTRACT OBJECT-ORIENTED MOTION ABSTRACTION Bilge Erkan M.S. in Computer Engineering and Information Science Supervisor: Prof. Bülent Ozgüç September 1993 An important problem in the production of an animation sequence is the great amount of information necessary to control and specify the motion. Specification of complex animation sequences with less amount of information is possible if they are built over some abstracted sequences. Abstraction supports dealing with complexity by structuring, so that the necessary features are made available while those that are not necessary are hidden. In our work, motion abstraction is used to build complex animation sequences by the help of object oriented concepts. Parametric key-frame interpolation method is used for producing the in-between frames of an animation sequence. In this technique, the parameters of the model are interpolated for smooth in-betweens. The parameters that define the motion of a model, in our work, are position, orientation, size, shape and color. Orientation transformations are implemented by unit quaternions. Sufficient and good kinetic control provides a good illusion of dynamics, so timing, slow-in and slow-out controls are being supported. Keywords: Object-oriented animation, parametric key-frame interpolation, motion abstraction, quaternions
Collections