Turkish ELT students` reading anxiety and their strategies use
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışma Eğitim Fakülteleri İngilizce Öğretmenliği bölümünde okuyan öğrencilerin yabancı dilde okuma ile ilgili kaygı düzeylerini ve onların hangi okuma stratejilerini kullandıklarını tespit etmek üzere yapılmıştır. Bu çalışmanın amaçları, 1) İngilizce Öğretmenliği bölümü öğrencilerinin ikinci dilde okumaya karşı ne düzeyde bir kaygıya sahip olduklarını tespit etmek ve bunu konuşma kaygı düzeyiyle karşılaştırmak, 2) okuma kaygı seviyelerinin cinsiyet, bulundukları sınıf, ders dışında İngilizce'yi iletişim aracı olarak kullanıp kullanmadıkları ve İngilizce konuşulan bir ülkeyi ziyaret edip etmedikleri gibi faktörlere göre değişiklik gösterip göstermediği, 3) okuma derslerinde farklı başarı düzeyindeki öğrencilerin kaygı düzeylerinde bir farklılık olup olmadığı ve 4) hangi okuma stratejilerini kullandıklarını tespit etmekti.Bu çalışmaya Erzurum Atatürk Üniversitesi, Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi İngilizce Öğretmenliği hazırlık ve birinci sınıfta okuyan 113 öğrenci katılmıştır. Nicel verileri toplamak için Yabancı Dilde Okuma Kaygı Ölçeği ile Yabancı Dil Dersi Kaygı Ölçeği olmak üzere iki adet uyarlanmış ölçek kullanıldı ve nitel verileri toplamak üzere yapılan mülakatta ise 6 adet soru soruldu. Öğrencilerin başarı düzeylerini tespit etmek içinse okuma dersi dönem not ortalamaları kullanılmıştır. İstatistiksel veri sonuçlarını değerlendirmek için ANOVA, T-Test ve Pearson Product ilgileşim analizleri yapılmıştır.Çalışma sonucunda, 1) İngilizce Öğretmenliği öğrencilerinin okuma derslerindeki kaygı düzeylerinin birçok ülkedeki yabancı dil öğrencilerinkinden oldukça yüksek bulunmuş olup çok daha yüksek olduğu düşünülen konuşma kaygılarından hiç de düşük olmadığı, 2) ikinci dilde okumanın bazı öğrencilerde kaygıya sebep olduğu, 3) bilinmeyen kelimeler, okunan metindeki konuya vakıf olmama, açık uçlu sözlü ve yazılı sorular kaygıyı, okunan ders kitaplarının zorluğu kaygıyı artıran en önemli etkenler olduğu, 4) öğrencilerin kaygı düzeyinin üiversitedeki bulundukları sınıflarıyla, İngilizce konuşulan bir ülkeyi ziyaret etmeyle, ders dışında iletişim aracı olarak ingilizce'yi kullanma gibi değişkenlerle ilişkili olduğu, 5) okuma dersindeki başarı düzeyleriyle okuma kaygıları arasında önemli seviyede negatif ilgileşim bulunmuştur.Bu çalışma okuma dersi öğretmenlerinin kaygıya sebep olan muhtemel etkenlerin farkında olmalarını ve öğrencilerin kaygılarını düşürmek için mümkün olan her şeyi yapmalrını tavsiye etmektedir. Diğer yandan kelime öğretimine ağırlık ve önem verilmesini, ders kitaplarının seçiminde öğrencilerin ilgi ve ihtiyaçlarının göz önünde bulundurularak seviyelerinin tespitinden sonra seçilmesinin önemli olduğunu vurgulamaktadır. This study was designed to investigate the foreign language reading anxiety of Turkish ELT students learning English as a foreign language and their reading strategies use. The purposes of this study were to investigate (1) to what extent Turkish ELT students experience foreign language reading anxiety and foreign language classroom anxiety, (2) whether their foreign language reading anxiety differ according to their gender, course level, using English after school, and visiting an English speaking country, (3) whether learners with different reading proficiency levels exhibit significant and meaningful differences in mean anxiety level, and (4) what reading strategies they use.The participants were 113 Turkish ELT students at Ataturk University of Erzurum. Two instruments were used for quantitative data: an adapted version of the Foreign Language Reading Anxiety Scale (FLRAS), an adapted version of the Foreign Language Classroom Anxiety Scale (FLCAS) and a set of interview questions was employed for qualitative data. Students? final scores for reading courses were collected from the reading instructors to determine their proficiency level. Statistical analysis such as ANOVA, T-Test and Pearson Product correlation analysis were employed in this study.The study detected (1) the level of foreign language reading anxiety was very high and not distinguishable from the level of general foreign language anxiety among ELT students, (2) L2 reading was anxiety-provoking to some students, (3) new words, lacking background information of the text, and open-ended questions were found to be the main sources of foreign language reading anxiety, (4) there was a significant relationship between FLRAS mean and variables such as year in university, visiting a target language country, using English after school, and (5) a significant negative correlation was found between foreign language reading anxiety and foreign language reading performance.The study suggests that Reading teachers should be aware of the potential causes of reading anxiety and do everything to diminish their anxiety about reading and reading classes. It is also suggested that explicit vocabulary instruction, selecting textbooks suitable for students? proficiency level, their interest, and their vocabulary sizes are crucially important.
Collections