Motivational levels of sixth grade students towards learning English
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Motivasyon, ikinci dil edinimini etkileyen en önemli faktörlerden biridir. Bu sebeple, ikinci bir dil ediniminde motivasyonun etkileri üzerine birçok çalışma yapılmaktadır. Bu bağlamda, motivasyonun ikinci dil edinimindeki etkilerini bilmek gerekmektedir. Bu çalışmada, ikinci bir dil olarak İngilizce öğrenmeye karşı ilgi, özgüven ve öğretmenin rolü ile birlikte öğrencilerin İngilizce'den beklentileri araştırılmıştır. Çalışmamızın asıl amacı; İngilizce öğrenmeye karşı öğrencilerin motivasyon seviyeleri ile onların İngilizce öğrenmeye karşı özgüvenleri, ilgileri, İngilizce'yi öğrenme konusunda gelecekteki beklentileri ve öğretmenin rolü arasında bir ilişki olup olmadığını ortaya koymaktır. Bu betimsel çalışma 12 ve 13 yaşlarında Kars'da özel bir okulda 6. sınıfta öğrenim gören 25 öğrenciye uygulanmıştır. Çalışmanın amacı doğrultusunda, veriler bir tutum anketi, günlük gözlem, açık uçlu görüşme ve öğrenci günlükleri ile toplanmış ve anket SPSS 11.0 paket programı kullanılarak analiz edilmiştir. Frekans ve yüzdelik değerler hesaplanmıştır. Bu çalışma sonuçları, öğrencilerin İngilizce öğrenmeye karşı motivasyon seviyelerinin yüksek olduğunu ve motivasyon seviyeleri ile öğrencilerin İngilizce öğrenmeye karşı ilgileri, özgüvenleri, İngilizce öğrenmeden beklentileri ve öğretmenlerinin rolü arasında önemli bir ilişki olduğunu ortaya çıkarmıştır.Anahtar Kelimeler: Motivasyon, İkinci Dil Edinimi, Öğrenciler(12-13 yaş), İlgi, Özgüven, Beklentiler, Öğretmenin rolü. Motivation is one of the most significant factors affecting second language acquisition (SLA). For this reason, many investigations have been carried out about the effects of motivation in SLA. In this context, it is necessary to know the effect of motivation in SLA. In this study, we investigated the role of interest, self-confidence and the teacher in learning English as a second language and the students? expectations from learning English. Our main concern is to reveal the motivational levels of the students towards learning English and whether the level of motivation has any relationship with the learners? interests and self-confidence in learning English, their expectations from learning English and the role of teacher. A descriptive research study was conducted with 25 sixth grade students aged between 12 and 13 in a private primary school in Kars. For the purpose of this study, data were collected through an attitude questionnaire, daily observation, open-ended interview and students? diaries and the questionnaire was analyzed by using SPSS 11.0 (Statistical Package for Social Sciences). Frequences and percentages were calculated. The results of this study revealed that students have high motivational levels in learning English and there is a significant relationship with students? interest, self-confidence, expectations from learning English, the role of their teacher and their levels of motivation.Key Words: Motivation, Second Language Acquisition, Students (aged 12-13), Interest, Self-Confidence, Expectations, The Role of teacher.
Collections