Turizm tüketicilerinin sosyal paylaşım sitelerine yönelik algılarının otel seçimi ile ilişkisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Sosyal medyaya olan talebin gitgide artması, sosyal paylaşım sitelerinin ön plana çıkmasına imkan sağlamıştır. Bu durumla birlikte, kullanıcıların çoğu sosyal paylaşım sitelerini artık bilgi aracı olarak nitelendirebilmektedir. Yaşamın birçok noktasında yer edinen sosyal medya, turizm alanı için de verimli bir ortam sunmaktadır. Turizm, dinamik ve yeniliğe açık bir sektördür. Bu bakımdan işletmecilerin, turizm tüketicilerinin sosyal medyaya yöneliminin artacağını ön görmesi, sosyal medya sayesinde reklam, tanıtım, pazarlama gibi kampanyaların daha çok kişiye ulaşmasında fayda sağlamıştır. Sosyal medya pazarlaması, düşük maliyetle kitlelere hızlı ve kolay ulaşım imkânı tanımaktadır. İlgi çekici ve yaratıcı bir biçimde oluşturulan sosyal medya pazarlama faaliyetleri, turizm tüketicilerinin algı ve seçimlerine yansıyabilmektedir. Bu bakımdan sosyal medya pazarlamasında hashtag kullanmak, en kısa sürede ilgili içeriğin bulunmasında tüketicilere zaman, otel işletmelerine ise tanınırlık kazandırmaktadır. Turizm tüketicileri, seyahat planı yapma aşamasında otel seçimine önem göstermekte ve çeşitli kaynakları incelemektedir. Video, görsel, işitsel, metinsel gibi farklı boyutlarda içerik bulunduran en popüler sosyal paylaşım sitelerinden olan Facebook ve Instagram turizm tüketicilerinin otel seçimleri için bilgi edindiği kaynaklar arasındadır. Turizm tüketicilerinin seyahat ettikleri yerlerden ve konakladıkları otellerden kareler paylaşması diğer potansiyel turizm tüketicilerini de etkilemekte ve merak duygusu uyandırmaktadır. Dolayısıyla bu durum turizm tüketicilerinin karar verme süreçlerinde etkili olabilmektedir. Böylelikle araştırmanın amacı turizm tüketicilerinin sosyal paylaşım sitelerine yönelik algılarının otel seçimi ile ilişkisinin değerlendirilmesidir. The increasing demand for social media has enabled social networking sites to come to the fore. Together with this situation, most users now prefer to social networking sites as information tools. Social media, which takes place in many points of life, also offers an efficient environment for the tourism area. Tourism is a dynamic and innovative sector. In this respect, it is beneficial for the operators to predict that the tourism consumers orientation towards social media will increase, and thanks to social media, campaigns such as advertising, promotion and marketing reach more people. Social media marketing provides fast and easy access to the masses at low cost. Social media marketing activities created in an interesting and creative way can be reflected in the perceptions and choices of tourism consumers. In this regard, using hashtags in social media marketing gives time to consumers in finding the relevant content as soon as possible and recognition to hotel businesses. Tourism consumers pay attention to hotel selection and examine various sources during the travel planning process. Facebook and Instagram, which are the most popular social networking sites with different sizes such as video, visual, audio, textual, are among the sources that tourism consumers get information for hotel choices. The fact that tourism consumers share squares from the places they travel and the hotels they stay affects other potential tourism consumers and arouses curiosity. Therefore, this situation can be effective in decision making processes of tourism consumers. Thus, the aim of the study is to evaluate the effect of perceptions of tourism consumers on social networking sites on hotel selection.
Collections