Gastronomi ve mutfak sanatları öğrencilerinin mesleğe yaklaşımları ve memnuniyet durumları üzerine bir çalışma
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırma, Türkiye'de eğitim gören Gastronomi ve Mutfak Sanatları öğrencilerinin mesleğe yaklaşım ve programdan memnuniyet durumlarını tespit etmek amacıyla, 235 kız ve 166 erkek öğrenci olmak üzere toplamda 401 öğrenci ile yürütülmüştür. Araştırma yöntem bakımından nicel bir araştırmadır. Verilerin toplanması anket yoluyla gerçekleştirilmiştir. Araştırma sonuçlarına göre; öğrencilerin %52,9'u 2.sınıf, %47,1'i 4.sınıf öğrencisi olduğu belirlenmiştir. Öğrencilerin %71,8'i öğrenim kredisi/bursu aldığı, %28,2'si ise herhangi bir öğrenim kredisi/bursu almamaktadır. Öğrencilerin %75,0'ı meslekleri ile ilgili bir işletmede daha önce çalışmış, %25,0'ı ise çalışmamıştır. Buna bağlı olarak öğrencilerin %32,7'sinin 1-5 ay, %16,2'sinin 5-10 ay, %7,0'ının 10 ay- 1 yıl ve %19,2'sinin 1 yıl ve üzeri tecrübesi olduğu saptanmıştır. Öğrencilerin %56,9'unun mezun olduktan sonra mutfak alanında çalışmak istediği tespit edilmiştir. Öğrencilerin %72,6'sının mesleki anlamda doyuma ulaşacağına inandığı belirlenmiştir. Öğrencilerin meslek seçiminde etkili olan faktörlere bakıldığında %63,1'inin kendi kararı olduğu ve %9,7'sinin aile etkisiyle seçtiği tespit edilmiştir. Öğrencilerin %64,8'i eğitim görmekte oldukları bölümü 1-5. tercih aralığında yazdığı saptanmıştır. Öğrencilerin %42,1'inin tercih öncesi bölüm hakkında biraz bilgisi olduğu, %27,4'ünün yeterli bilgiye sahip olduğu tespit edilmiştir. Öğrencilerin %59,1'inin bölümü tercih ettikten sonra zaman zaman kaygı duyduğu, %26,9'unun ise hiçbir şekilde kaygı duymadığı saptanmıştır. Öğrencilerin %79,6'sının eğitim aldıkları programı tavsiye ettikleri, %20,4'ünün ise tavsiye etmedikleri tespit edilmiştir. Öğrencilerin mesleğe yaklaşımları ile sınıf değişkeni arasında anlamlı bir farklılık olduğu saptanmıştır (p<0,01). Öğrencilerin mesleğe yaklaşımları ile cinsiyet değişkeni arasında anlamlı bir farklılık olduğu saptanmıştır (p<0,05). Öğrencilerin en uzun süre yaşadıkları yer ile mesleğe yaklaşımları arasında anlamlı bir farklılık bulunmuştur (p<0,01). Öğrencilerin programdan memnuniyet durumları ile sınıf ve cinsiyet değişkenleri arasında anlamlı bir farklılık belirlenmiştir (p<0,01). Öğrencilerin programdan memnuniyet durumları ve mesleğe yaklaşımları arasında ise orta kuvvette pozitif yönde bir ilişki olduğu, programdan memnuniyet arttıkça mesleğe yaklaşımım daha olumlu olduğu saptanmıştır. This research was conducted with a total of 401 students, 235 girls and 166 boys, in order to determine the approach to the profession of Gastronomy and Culinary Arts students in Turkey and their satisfaction with the program. The research is a quantitative research in terms of method. The data were collected through a questionnaire. According to the research results; It was determined that 52.9% of the students were 2nd grade students and 47.1% were 4th grade students. 71.8% of students receive a tuition loan/scholarship, while 28.2% do not receive any tuition loan/scholarship. 75.0% of the students had previously worked in a business related to their profession, while 25.0% had not worked. Accordingly, 32.7% of the students had experience of 1-5 months, 16.2% had experience of 5-10 months, 7.0% had experience of 10 months - 1 year and 19.2% had experience of 1 year or more. 56.9% of students were found to want to work in the culinary field after graduation. It was determined that 72.6% of students believed they would achieve professional satisfaction. It was determined that 63.1% of the students chose their own decision and 9.7% chose it through family influence. 64.8% of the students are in department 1-5. it was found that he wrote in the preference range. It was found that 42.1% of students had some knowledge of the pre-preference Department and 27.4% had sufficient knowledge. It was found that 59.1% of the students had doubts from time to time after choosing the department, while 26.9% had no doubts at all. It was found that 79.6% of the students recommended the program they were studying, while 20.4% did not recommend it. There was a significant difference between the students ' approach to the profession and the class variable (p<0.01). There was a significant difference between the students ' approach to the profession and the gender variable (p<0.05). A significant difference was found between where the students lived the longest and their approach to the profession (p<0.01). There was a significant difference between students ' satisfaction with the program and class and gender variables (p<0.01). It was determined that there was a moderate positive relationship between the students ' satisfaction with the program and their approach to the profession, and that the more satisfaction with the program, the more positive the approach to the profession.
Collections