The role of local government in devlopment of higer education based on technolgy (A case study in Kandahar city, Afghanistan)
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırma, Afganistan'ın Kandahar kentinde teknolojiye dayalı yüksek öğrenimin geliştirilmesinde yerel yönetimin rolü ile ilgili olarak yapılmıştır. (Örnek olay incelemesi Kandahar şehri, Afganistan). Üç yıl süren savaş, profesyonellik eksikliği, ekipman sınıfı eksikliği, bütçe eksikliği ve diğer birçok zorluk nedeniyle, yerel yönetimin Kandahar eyaletindeki yerel yönetimin, geçen yılki teknolojiye dayalı yüksek öğrenim için desteklenip desteklenmediğini bilmesi gerekir. Araştırmanın sonucu, Kandahar'da teknolojiye dayanan yüksek öğretimin geliştirilmesi için yerel yönetim tarafından yapılması gereken hizmetlerin çoğunun yapmadığını belirlemektedir. Araştırma, yerel yönetimlerin, Afganistan'daki Kandahar'da teknolojiye dayalı yüksek öğrenim geliştirmedeki rolünü, faaliyetlerinde iyi yönetişim kriterlerini gözlemlemedeki rolünü bulmaya odaklanıyor. Yerel yönetim faaliyetlerinin zayıf pozisyonu ve bölümleri aracılığıyla finans kaynaklarının harcanması, Afganistan'daki Kandahar'da teknolojiye dayalı yüksek öğrenimde olumsuz bir rol oynadı. Bu araştırma iki değişken içerir; Yerel yönetimin teknolojiye bağlı değişkenlere dayanan bağımsız değişken ve yüksek öğrenim rolü. Araştırmada verilerin toplanmasında kütüphane ve alan temeli kullanılmıştır. Alan bazında veri anketleri araştırma amaçlarından gerçekleştirilmiştir. Bir devlet ve dört özel üniversiteye 373 anket dağıtıldı ve ortaya çıkan veriler SPSS (Sosyal Bilimler için Sosyal Paket) aracılığıyla analiz edildi. Bu araştırmanın sonucu üç hedefe sınıflandırılmıştır. Ankete cevap verenlerin bazı zorluklarla olumlu cevap verdikleri öğretim görevlileri aracılığıyla teknolojinin kullanımı, ikinci hedef yerel sonucun yerel yönetimin zayıf desteğini belirlediği yerel araştırmanın desteği ve rolü ve araştırmanın üçüncü hedefinin ise yüksek öğretime dayalı zorluklar olduğu oldu. Afganistan'ın Kandahar kentinde, ankete katılanların elektrik eksikliğini, ekipman sınıflarının yetersizliğini, profesyonel öğretim görevlilerinin yetersizliğini, devletler ve üniversiteler arasındaki koordinasyon eksikliğini, üniversitelerin bütçe eksikliğini ve elektronik araçların eksikliğini yüksek öğretime yönelik ana zorluklar olarak belirlediği teknolojide Kandahar'daki teknolojiye dayalı. Sonuç verilerinden, yerel yönetimin Kandahar'daki rolünün, olması gereken aşamada olmadığına, PowerPoint, projektörler, çevrimiçi kütüphane, öğrencilere e-posta yoluyla öğrencilere materyal gönderme ve diğer ilgili materyallerin mevcut olduğuna karar verebiliriz. Bu üniversiteler ancak birincil aşamada sorumlu idarelerin geliştirilmesi için göz önünde bulundurmaları gereken yerlerdir. Bunun yanında hükümet ve sorumlu, This research is done related the role of local government in development of higher education based on technology in Kandahar, Afghanistan. (Case study Kandahar city, Afghanistan). Due to three decade war, lack of professional, lack of equipment classes, lack of budget and many other challenges there is need to know that whether the local government support of local government in Kandahar province for higher education based on technology in last year's. The result of the research determines that most of the services which must be done by local government for development of higher education based on technology in Kandahar did not do. The research is focusing to find out the role of local government in development of higher education based on technology in Kandahar, Afghanistan for observing good governance criteria on their activities. Weak position of local government activities and expenditure of finance resources through it departments, caused to play negative integral role in higher education based on technology in Kandahar, Afghanistan. This research is includes of two variable; the role of local government as the independent variable and higher education based on technology dependent variables. The study employs library and field base method for collecting the data. In field base data questionnaires was conducted from research objectives. 373 questionnaires distributed to one governmental and four private University and the reveal data was analyzed through SPSS (Social Package for Social Science). The result of this research categorized to three objectives. The usage of technology through lecturers where the respondents answered positive answer with some challenges, the second objective was the support and role of local government where the result determine weak support of the local government and third objective of the research was the challenges toward higher education based on technology in Kandahar, Afghanistan, where the respondents determine lack of electricity, lack of equipment classes, lack of professional lecturers, lack of coordination between government and universities, lack of budget and lack of electronic tools in universities as a main challenges toward higher education based on technology in Kandahar. From outcome data we can decide that the role of local government in Kandahar is not in that stage which must be, the usage of technology like PowerPoint, projectors, online library, sending lecturers material to student through emails, and other related materials are exist in these universities but in primary stage where the responsible administrations must considered for the development of it.
Collections