Yabancı dil öğretiminde üç boyutlu sanal dünyalar uygulaması
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmanın amacı; yabancı dil öğretiminde kullanılmak üzere, Second Life sanal dünyasında üç boyutlu bir öğrenme ortamı tasarlayarak, katılımcıların öğrenme ortamına yönelik görüşlerini değerlendirmek ve bu ortamda yaşanan sorunlarını incelemektir. Araştırma 2011-2012 öğretim yılında Ege Üniversitesi Eğitim Fakültesi'nde eğitimini sürdüren, Yabancı Dil I ve II derslerine kayıtlı 24 gönüllü öğrenci ile 10 hafta boyunca yapılmıştır. Araştırma için Second Life'da bir yabancı dil eğitim adası seçilmiş ve bu adada gerçekleştirilecek olan etkinlikler için farklı ortamlar hazırlanmıştır. Uygulama boyunca etkinliklerin hepsi ortamda bulunan araştırmacı tarafından video kayıt programı ile sesli ve görüntülü olarak kayıt altına alınmıştır.Araştırmada karma yöntem kullanılmıştır. Araştırmada; öğrencilerin demografik bilgilerini edinmek ve genel bilgisayar kullanım becerilerisi algılarını belirlemek için Kişisel Bilgi Anketi, her etkinlikten sonra etkinlikle ilgili katılımcıların görüşlerini almak amacıyla Geribildirim Anketi, ilk iki haftalık etkinliğin sonunda ve tüm etkinliklerin bitiminde Second Life Öğrenme Deneyimi Anketi ve son olarak da katılımcıların uygulama ile ilgili genel görüşlerini almak için yüz yüze Görüşme Formu olmak üzere dört farklı veri toplama aracı kullanılmıştır. Araştırmada; nicel verilerin çözümlenmesinde sıklık hesaplamalarına, nitel verilerin çözümlenmesinde ise betimleme yöntemine başvurulmuştur.Araştırma sonuçlarına göre, Second Life ortamındaki etkinliklerin öğrencilerin yabancı dil konuşmadaki çekingenliklerini yenmelerinde etkili olduğu belirlenmiştir. Araştırmaya katılan öğrenciler Second Life ortamını ilgi çekici ve eğlenceli bulduklarını, etkinliklerin kendileri için yararlı olduğunu belirtmişlerdir. Katılımcılarn uygulamada çeşitli sebepler nedeniyle konuşamadıkları ve farklı ses sorunları ile karşılaştıkları görülmüştür. Bununla birlikte; araştırmaya katılan öğrenciler kampüs içi erişim ile ses sorunları gibi sık yaşanan sorunların aşılması koşuluyla Second Life'ın yabancı dil öğretiminin yanında birçok farklı konuda da kullanılabileceğini belirtmişlerdir. The purpose of this study is to design a learning environment for foreign language education in Second Life which is a 3D virtual world and to evaluate the attitudes of students towards this learning environment and to investigate the problems that were occured in this environment. 24 volunteer students who registered to Foreign Language I and Foreign Language II courses in Ege University Faculty of Education in 2011-2012 academic year participated in the study which lasted for 10 weeks. A foreign language education island in Second Life was chosen for the research and different environments were designed for the activities that would take place in this island. All the activities were recorded with sound and vision by the researcher during the activities in the learning environment. Mixed research method was utilized in the research. First,
Collections