Instagram`da fotoğraf paylaşımı ve sanal benlik olgusunun sunumu
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmada, Instagram kullanan bireylerin Instagram'da ne tür fotoğraflar paylaştıkları ve sanal benliklerini nasıl sundukları incelenmiştir. Araştırmada, Instagram, sanal benlik ve bireylerin günlük yaşamdaki performanslarını çevrimiçi olarak nasıl ilettiklerini ve gösterdikleri eylemlerin ilişkilerine yönelik kapsamlı bir şekilde literatür çalışması yapılarak araştırılması amaç olarak belirlenmiştir. Ayrıca araştırmada fotoğrafın dijitalleşmesi sonrasındaki değişimi ve dijital fotoğrafın bir iletişim aracı olduğu görüşlerinin belirlenmesi de hedeflenmiştir. Bu araştırma, bireylerin benliklerini sanal ortamda nasıl ifade ettiklerini ve fotoğraf paylaşarak gösterdikleri performansın ne anlama geldiği konusu hakkında görüş elde etmek için planlanmıştır. Araştırma, instagram kullanan bireyler iki ana kategori altında toplanmış olup, kategoriler içerik analizi ve göstergebilimsel analizi yöntemi kullanılmıştır. Belirlenen gruplar Instagram kullanıcılarının takipçi sayısına göre ayrılmıştır. 1. grup `Instagram Fenomenleri, Ünlüler, Gezginler` olarak belirlenmiştir. 2. grup `Sıradan Kullanıcılar ve Anneler` olmaktadır. Bireylerin paylaştıkları fotoğrafları yorumlamak için açıklanan fotoğrafların anlam ve yan anlamları açıklanmıştır. Fotoğrafın bir tüketim nesnesi haline gelmesi ve görsellerde anlatılmak istenilen şeyin fotoğrafın geleneksel kullanımından bir iletişim şekline dönüştüğünün ve bireyin yaptığı görsel benlik sunumu işlevi gören fotoğraflarının bireyin hayatına yüklenen anlamların üretilmesinde fotoğrafın bir rol oynadığının sonucuna ulaşılmıştır. Teknolojik iletişim araçlarıyla oluşturulan benlik sunumları incelendiğinde, benlik sunumlarının örneklerini İnstagram profillerinde ve kişisel hesaplarda kullanıcılar tarafından oluşturulduğu tespit edilmiştir. Instagram da bireyler kendilerini mükemmelliyetçi bir formda ve fotoğraflarında marka etiketlemesi yaparak diğer kullanıcılara sunmakta, kendi benliklerini sanal ortam da yeniden üretildiğinin görüşleri saptanmıştır.Anahtar Kelimeler: Instagram, Sanal benlik, Benlik sunumu, Performans Sunumu In this study photo sharing in Instagram and the social effect of the virtual self phenomenon and the actions and relationships of individuals by sharing photos in Instagram use were examined. The aim of the study is to investigate the social media, Instagram, digital identity and how individuals communicate their daily performances online through a comprehensive literature review. In this research, it is planned to get an idea about how individuals express their selves in virtual environment and what their performance means by sharing photos. The content of the study was gathered under 5 main categories of individuals using Instagram. In order to interpret the photographs that individuals share, the meaning, meaning and side meanings of the photographs and their interpretation are explained by semiotics analysis. It has been concluded that photography has become an object of consumption and that what is meant to be explained in visuals is transformed from the traditional use of photography into a form of communication. When the self-presentations created by technological communication tools were examined, it was found that the samples of self-presentations were created by users in Instagram profiles and personal accounts. In Instagram, individuals present themselves to other users in a form of perfection and brand labeling in their photographs, and it is determined that their self is reproduced in virtual environment.Key Words: Instagram, Sanal benlik, Benlik sunumu, Performans Sunumu
Collections