Show simple item record

dc.contributor.advisorAkın Kösterelioğlu, Meltem
dc.contributor.authorDurmuş, Gülsemin
dc.date.accessioned2020-12-02T12:49:52Z
dc.date.available2020-12-02T12:49:52Z
dc.date.submitted2017
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/37222
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı Amasya Üniversitesi Eğitim Fakültesinde Sosyal Bilgiler Öğretmenliği programında öğrenim gören öğretmen adaylarının küresel vatandaşlık ve çokkültürlü eğitime yönelik tutumlarının belirlenmesi ve bu tutumların yaş, cinsiyet, mezun olunan okul türü, anne-baba eğitim durumu, anne-baba mesleği, aile yerleşim yeri, kitap ve gazete okuma alışkanlıklarına bağlı olarak değişip değişmediğinin saptanması, öğretmen adaylarının çokkültürlü eğitime yönelik tutumları ile küresel vatandaşlık tutumları arasında anlamlı bir ilişkinin olup olmadığının saptanmasıdır. Araştırmanın çalışma grubunu 2015-2016 eğitim öğretim yılında öğrenim gören 192 öğretmen adayı oluşturmaktadır. Veri toplama aracı olarak Göl (2013) tarafından geliştirilen `Küresel Vatandaşlık Tutum Ölçeği` ile Yavuz ve Anıl (2010) tarafından geliştirilen `Öğretmen Adayları İçin Çokkültürlü Eğitime Yönelik Tutum Ölçeği` kullanılmıştır. Verilerin analizinde betimsel analizler yanında verilerin normal dağılmaması nedeniyle Man Whitney U ve Kruskal Wallis H testleri yapılmıştır. Elde edilen sonuçlara göre öğretmen adaylarının küresel vatandaşlık tutum düzeyleri ve çokkültürlü eğitime yönelik tutum düzeyleri ortalamanın üzerinde olduğu görülmüştür. Küresel vatandaşlık tutum düzeyleri ve çokkültürlü tutum düzeylerinin çeşitli değişkenler açısından incelenmesi sonucunda küresel vatandaşlık tutumlarında cinsiyet ve yaş değişkenleri anlamlı farklılık gösterirken mezun olunan lise, sınıf düzeyi, anne eğitim durumu, baba eğitim durumu, yerleşim yeri, anne ve baba mesleği, kitap ve gazete okuma sıklığının anlamlı fark göstermediği sonucuna ulaşılmıştır. Öğretmen adaylarının çokkültürlü eğitim tutumlarının ise tüm değişkenler açısından anlamlı bir farklılık göstermediği saptanmıştır. Öğretmen adaylarının çokkültürlü eğitime yönelik tutumları ile küresel vatandaşlık tutumları arasında orta düzeyde pozitif yönde anlamlı bir ilişki olduğu saptanmıştır.
dc.description.abstractThe aim of this study is to determine the attitudes of students studying at the department of social science teacher towards global citizenship and multicultural education and to determine whether these attitudes change depending on the age, gender, type of the high school graduated, educational status of parents, jobs of parents, settlement of family, habits of reading book and newspaper. The study group of research constitutes of 192 teacher candidates who study in the 2015-2016 academic year. Global Citizenship Attitude Scale developed by Göl (2013) and Attitude Scale for Teacher Candidates towards Multicultural Education developed by Yavuz and Anıl (2010) were used as data collection tools.During the process of data analysis, Man Whitney U and Kruskal Wallis H tests were performed beside descriptive analysis as data were not normally scattered. Global citizenship and multicultural education attitude levels of teacher candidates were seen to be over average according to the results obtained. As a result of examinations of students' global citizenship attitude levels and multicultural education attitude levels according to various factors, global citizenship attitude levels of them differ according to age and gender while it doesn't show a meaningful difference according to high school type graduated, class level, educational status of parents, jobs of parents, settlement of family, habits of reading book and newspaper. It is determined that the attitudes of teacher candidates towards multi cultural education don't show a significant difference according to all factors. Meaningful, intermediate and positive correlation is determined between teacher candidates' attitudes to multi cultural education and their attitudes to global citizenship.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleSosyal bilgiler öğretmen adaylarının küresel vatandaşlık ve çokkültürlü eğitime yönelik tutumlarının incelenmesi
dc.title.alternativeExamination of attitudes of social science teacher candidates towards global citizenship and multicultural education
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİlköğretim Anabilim Dalı
dc.subject.ytmTeachers
dc.subject.ytmCandidate teachers
dc.subject.ytmSocial studies
dc.subject.ytmTeacher behavior
dc.subject.ytmSocial studies course
dc.subject.ytmSocial studies education
dc.subject.ytmMulticulturalism
dc.subject.ytmGlobal citizenship
dc.subject.ytmTeacher attitude
dc.identifier.yokid10150990
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityAMASYA ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid477551
dc.description.pages106
dc.publisher.disciplineSosyal Bilgiler Eğitimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess